سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ضرورت ایجاد تعادل بین دام و مرتع در شهرستان چالدران

ایجاد تعادل بین دام و مرتع در شهرستان چالدران ضروری است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با تاكید بر احیای مراتع و حفاظت از عرصه های طبیعی گفت: ایجاد تعادل بین دام و مرتع دراین شهرستان ضروری است.

حسین شاه ولدی افزود: شهرستان چالدران دارای 158 هزار هكتار مرتع سرسبز می باشد كه از این میزان 88 هزار هكتار آن در اختیار چهار هزار و 677 نفر بهره بردار روستایی است و مابقی در اختیار دو هزار 560 نفر بهره بردار عشایر شمال آذربایجان غربی است.

وی گفت: عشایر شهرهای شمالی استان مدت 75 روز از اول تیر ماه تا 15 شهریور ماه جهت چرای دام های خود در این مراتع مستقر می شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران افزود: با توجه به اینكه مراتع شهرستان چالدران ظرفیت چرای دام افزون بر 230 هزار واحد دامی را دارد ضروری است تمامی بهره برداران با رعایت تعادل دام و مرتع از این نعمت بزرگ الهی حفاظت كنند.

وی گفت:برای رعایت زمان چرا و افزایش پوشش گیاهی كلاس های آموزشی برای دامداران منطقه بر پا شده ونیز اقدام به كنترل دام دامداران عشایری و روستایی صورت می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران افزود: سالانه از مراتع شهرستان چالدران 42 هزار تن علوفه به ارزش 84 میلیارد ریال تولید می شود.

وی گفت:ایجاد تعادل بین جمعیت دامی و گستره منابع طبیعی امری است ضروری كه بهم خوردن آن می تواند علاوه بر از بین رفتن مراتع عوامل طبیعی و زیستی فراوانی را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: كسانی ظرفیت مرتع و ورود و خروج را رعایت نكنند بر خورد قانونی خواهد شد./س

برچسب ها: چالدران ، دام ، ضروری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.