سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

کشت مکانیزه کدو در 480 هکتار از زمین های استان گلستان/ تولید 430 تن دانه آجیلی در گلستان

کشت مکانیزه کدو امسال در 480 هکتار از زمین های استان انجام شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیرجهادکشاورزی شهرستان گالیکش گفت: سطح کشت کدو سالجاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه گذشته 20 درصد رشد یافته است.

صمد خسروی افزود: امسال درسطح 480 هکتار از اراضی شهرستان گالیکش کدو به صورت مکانیزه کشت شده است که بدلیل مناسب بودن قیمت دانه کدو آجیلی بیشترین سطح کشت شده را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: مهمترین مزیت کاشت کدو ، ایجاد تناوب کشت و افزایش درآمد کشاورزان بوده است که در مقایسه با سال گذشته امسال 20 درصد افزایش سطح کشت وجود داشته که پیش بینی می شود محصول دانه آجیلی تولید شده به حدود 430 تن برسد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان گالیکش گفت: در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اولین بار تولید گیاه دارویی وربن(به لیمو) در روستاهای صادق آباد ، محمدآباد وینقاق این شهرستان برداشت شد.

خسروی افزود: این گیاه درسطح 10 هزار مترمربع کشت شده است که بعلت سازگاری بالای این گیاه با آب و هوای منطقه گالیکش از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: برداشت از این گیاه در سه نوبت درسال صورت می گیرد که بصورت چیدن برگ ها و سرشاخه ها است که از هر 100 کیلوگرم برگ و شاخه تر آن 510 گرم اسانس استخراج می شود که درصنایع ساخت عطر و ادکلن کاربرد دارد.

وی خاطر نشان کرد: خاصیت به لیمو به صورت مصرف دم کرده این گیاه سبب رفع دردهای عصبی باکاهش تب ، تقویت معده ، کاهش تشنج و تقویت حافظه خواهد شد./س

برچسب ها: کدو ، دانه آجیلی ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.