سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک منبع امنیتی لیبی خبر داد:

7 ايراني ربوده شده در ليبي به زودي آزاد مي‌شوند

یک منبع امنیتی لیبی خبر داد:اعضای 7 نفره تیم هلال احمر ایران که توسط یک گروه مسلح در شهر بنغازی ربوده شده بودند، آزاد می‌شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ فرانسه به نقل از یک مقام لیبی گزارش داد: هفت ایرانی عضو جمعیت هلال احمر که توسط افراد مسلح در شهر بنغازی لیبی ربوده شده‌اند، هم اکنون توسط شبه نظامیان محلی بازجویی می‌شوند.

این خبر را یک مسئول امنیتی لیبیایی که خواسته نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است.

این مقام مسئول یادآور شده است: بازجویی در خصوص فعالیت‌ها و اهداف این هفت ایرانی و احتمال ارتباط آن با تبلیغ مذهب تشیع است.  اکثر مسلمانان در لیبی سنی مذهب هستند.

مسئول امنیتی لیبیایی با تاکید بر اینکه ایرانی‌های ربوده شده در معرض سوء برخورد قرار نگرفته‌اند تاکید کرد پس از پایان تحقیقات آزاد خواهند شد.

او از ذکر نام گروهی که اعضای هیئت ایراني را ربوده‌اند خودداری اما تاکید کرد که افرادی خوش نام هستند و از تندروهای اسلامگرا نیستند.

گفتني است؛جمعیت هلال احمر لیبی روز گذشته با صدور بیانیه ای از ربایش اعضای هفت نفره هیئت هلال احمر ایران در شهر بنغازی خبر داده بود و گروگانگیران تقاضا کرد هر چه زودتر آنها را آزاد کنند.

عملیات ربایش هیئت هلال احمر ایران که به دعوت همتای لیبیایی به این کشور سفر کرده بودند، صبح روز سه شنبه پس از خروج هیئت ایرانی از ساختمان هلال احمر لیبی در شهر بنغازی رخ داد.

بر این اساس هیئت هلال احمر ایران در در مسیر به هتل تبسی (مقر اقامتشان) در حال حرکت بوده اند که یک گروه مسلح به آنها حمله ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.