سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

کاهش سرانه صید ، صیادان گلستانی

سرانه صید ، صیادان مجاز در استان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیر كل شيلات گلستان سرانه صید صيادان مجاز در سال گذشته را 454 تن اعلام کرد و گفت : اين ميزان نسبت به سنوات قبل كاهش داشته است.

به گفته وي، سرانه صيد صيادان استان 320 كيلوگرم است كه اين ميزان ناچيز نمي‌توانند پاسخگوي نيازهاي اين قشر از جامعه باشد.

پاسندي مهمترين دليل كاهش ميزان صيد در سال گذشته را تغييرات آب و هوايي عنوان كرد و افزود: در دو سال گذشته شدت سرما در زمستان و گرما در تابستان افزايش يافته و موجب كوچ ماهيان از سواحل استان به استان‌هاي مجاور شده است.

وي صيادان غيرمجاز را از ديگر عوامل كاهش سرانه صيد برشمرد و افزود: تعداد صياداني كه به صورت غيرمجاز در استان فعاليت مي‌كنند، زياد است و با وجود تلاش‌هاي شبانه‌روزي نيروهاي يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات استان، آنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

وي با اشاره به ناكافي بودن قوانين در اين زمينه گفت: جريمه صيادان غيرمجاز بسيار كم است و ناكافي بودن قوانين موجب شده آنان بعد از تحويل به مراجع قضايي و پرداخت اندك جريمه مجددا به فعاليت خود ادامه دهند.

مدير كل شيلات گلستان گفت: برخورد با صيادان غيرمجاز نياز به عزم ملي و اراده همگاني دارد و در اين زمينه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان مسئول هستند.

وي نبود شغل مناسب را از دلايل اصلي صيد غيرمجاز دانست و گفت: با ايجاد اشتغال پايدار در منطقه و احداث كارخانجات صنعتي مي توان تا حدود زيادي جلوي صيد غيرمجاز را گرفت.

يك هزار و 420 صياد در قالب 21 تعاوني صيد پره در سه منطقه گميشان، خواجه نفس و ميانكاله مشغول فعاليت هستند./س

برچسب ها: صید ، ماهی ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.