سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جداسازی پسماند خشک از تر در منطقه 17 فرهنگ سازی شد

جداسازی زباله ها که یک کار تخصصی و حرفه ای است امروز در کشورهای پیشرفته گسترش و توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي  باشگاه خبرنگاران محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک می کند بلکه امکان بهره برداری مناسب از مواهب الهی موجود در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد.
زباله که در روزگاری به طلای کثیف مشهور است با روش های نوین بازیافت می توان علاوه بر نجات محیط زیست از نابودی به اقتصاد شهرها به کشورها کمک کرد.
ذوقی مسئول اداره بازیافت منطقه 17 در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در ماه گذشته حدود 500 تن زباله جمع آوری شده که این زباله ها با 17 دستگاه وانت که در سطح منطقه گشت زده جمع آوری شد.
وی ادامه داد: تفکیک زباله های خشک از تر در منطقه 17 به وسیله آموزشگران در مساجد، مدارس، مجتمع های مسکونی و... فرهنگ سازی شده که تفکیک زباله باید از مبدا صورت گیرد.
ذوقی خاطر نشان کرد: شهروندان منطقه 17 با جمع آوری زباله های خشک و تحویل آنها می توانند از وجه نقد و یا مواد شوینده دریافت کنند.
وی از شهروندان تقاضای همکاری با اداره بازیافت را کرد.
جمع آوری مجزای زباله های خشک از نظر اقتصادی و نیز از نظر نیروی انسانی باصرفه تر است در برخی از کشورهای صنعتی و پیشرفته نهادهایی مربوطه شهروندان را موظف به جداسازی کرده در ایران نیز این اقدام انجام پذیرفته و در حال حاضر این مخازن در مدارس برخی از منازل، ادارات قرار داده شده که نیازمند همکاری های بیشتر مردم است./ ل
برچسب ها: تر ، خشک ، زباله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.