سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با میگرن خداحافظی کنید

بعضی از سردردهای میگرنی به علت آرامش هنگام روزه داری، با روزه گرفتن بهتر می شود.

دکتر مسعود نبوی،‌ متخصص مغز و  اعصاب در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سردردهای میگرنی انواع مختلفی دارد گفت: در سردردهای شدید میگرنی، سردرد به تنهایی وجود دارد و درد زود به زود عود می کند.

وی با اشاره به اینکه میگرن کلاسیک با اوره آ همراه است گفت: در این حالت قبل از شروع سردرد، تازي دید و نور به حالت جرقه زدن همراه با گزگز شروع شده و سپس سردرد ضربان دار در سمت دیگری از سر وجود دارد.

شیوع میگرن با چه علامتی است؟

این متخصص مغز و  اعصاب گفت: شروع سردردهای میگرنی در ابتدای روز با بی حوصلگی، تمایل به خوردن غذای شیرین است و مکانیسم دفاعی گرسنگی باعث شروع و تشديد میگرن می شود.

چه عواملی باعث شروع سردردهای میگرنی می شود؟

دکتر نبوی با تاکید بر اینکه خستگی، بی خوابی یا پر خوابی و استرس باعث شروع سردردهای میگرنی می شود گفت: مصرف برخی از غذاها در افراد باعث شروع سردردهای میگرنی می شود ولی پزشک نمی تواند این غذاها را مشخص می کند، مبتلایان باید با تجربه ی شخصی خود دریابند، مصرف چه نوع ماده ی غذایی باعث شروع سردرد ها می شود.

وی در ادامه افزود: هر چند گفته می شود مصرف بعضی از غذاها مانند، آجیل، فلفل، ترشی، ادویه  مواد حاوی نیتریت و نیترات مانند سوسیس و کالباس باعث شروع سردردها می شود ولی ممکن است مصرف یکی از این مواد در فردی بدون ایجاد سردرد و در فرد دیگری باعث شروع سردرد باشد، بنابر این منع کردن بیماران از خوردن گروه های غذایی خاص، کاملا بی فایده است و بیمار باید خود به تاثیر ماده ی غذایی خاص در ایجاد سردرد ومیگرنی پی ببرد.

با تنظیم ساعات خواب میگرن را فرامو کنید.

این متخصص مغز واعصاب با تاکید بر اهمیت تنظیم ساعت خواب و بیداری در کاهش سردردهای میگرنی گفت: مبتلایان باید به طور منظم هر شب ساعت مشخص خوابیده و صبح نیز با پرهیز از زیاد خوابیدن، راس ساعت مشخصی از خواب برخیزند.

 بیشتر سردردهای میگرنی با استرس تشدید می شود

دکتر نبوی با بیان اینکه اغلب تنش، هیجانات، درگیری های کاری و محیطی موجب تشدید سردردهای میگرنی می شود گفت: سردرد تنشی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی میگرن است، بنابر اگر می خواهید سردرهای میگرنی را تجربه نکنید، از تنش ها بپرهیزید./ح
برچسب ها: میگرن ، استرس ، سردرد ، روزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.