سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

لوله سازی اهواز قادر به تامین لوله های صنعت نفت است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت لوله سازی اهواز با ظرفیتی که هم اکنون ایجاد کرده، قادر به تامین لوله های مورد نیاز صنعت نفت کشور است و لزومی به واردات این محصولات نیست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید شریف حسینی در جریان بازدید از کارخانه لوله سازی اهواز با اشاره به اینکه کار واردات برخی کالاها به کشور بی اساس است، اظهار کرد: خیلی از مسائلی که امروزه در سطح جامعه بحث می شود به بحث تحریمها ارتباط ندارد و فقط به مدیریتها برمی گردد.

حسینی ادامه داد: چندی پیش موضوعی مطرح شد که لوله های طرح های نفتی باید از خارج از کشور وارد شوند. وقتی که با وزیر و معاونینش جلسه گرفتیم به صراحت اعلام کردیم که نیازی به این کار نیست و کشور توان تولید این کار را دارد. نمونه بارز آن هم شرکت لوله سازی اهواز است. اما آنها معتقد بودند که تولید کنندگان ما قیمت هایشان بالاست و وقتی هندوستان و چین با قیمتهای کمتری به کشور ما صادرکنند چرا آنها را وارد نکنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معاودن مجلس اضافه کرد: ما استدلال می کردیم که این رویه کار آنها به حساب می آید که بتوانند رقیب خود را برکنار کنند و به گونه ای عمل کنند که آن چنان کالاها را با قیمت ارزان وارد کنیم تا تولیدکنندگان داخلی ما ورشکست شوند و آنها بتوانند بازار ما  را انحصاری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه سفرهای خارجی برخی آقایان باعث می شود که نگاهشان به سمت واردات و خرید از خارج برود، تصریح کرد:  اخیرا قانونی در جهت حمایت از تولید ملی مصوب شده که به هیچ وزارتخان، سازمان و شرکتی اجازه داده نمی شود که چنانچه تولیدی در داخل کشور باشد از خارج  آن را وارد کند و از این قانون نیز برای لوله سازی استفاده خواهد شد.

وی خطاب به همه مسئولین استان خوزستان تاکید کرد: من به عنوان نماینده مردم چند توصیه به مسئولین در استان دارم. ابتدا اینکه آنها دنبال این باشند که مشکلات استان را چگونه حل کنند و مشکلات و معضلات فعلی را به گذشتگان ربط ندهند. ضمن اینکه به مسئولان استان توصیه می کنم تنها به فکر ماشین و موبایل و خانه سازمانی نباشند بلکه باید به فکر پیشرفت مردم و استان باشند و بدانند در این جایگاه خدمتگزاری به مردم هستند و در یک چشم به همزدن این مسئولیت را باید تحویل دهند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.