سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تشکیل 460 پرونده قاچاق کالا در 4 ماهه نخست امسال

ناظر گمرکات خوزستان از تشکیل 460 فقره پرونده قاچاق کالا در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ عباس علیدادی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: در چهار ماهه نخست امسال 460 پرونده برای کالاهای قاچاق تشکیل شده است.

وی ارزش این پرونده‌ها را 42 میلیارد و 496 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش و ارزش آنها نیز 52 درصد کاهش داشته است.

علیدادی عمده کالاهای قاچاق را پارچه، موبایل، مواد خوراکی، سوخت، مشروبات الکلی، گیرنده ماهواره و... برشمرد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و 509 پرونده قاچاق به ارزش 229 میلیارد و 394 میلیون ریال تشکیل شد که از نظر تعداد 19 درصد افزایش و از نظر ارزش 38 درصد کاهش داشتند.

* کاهش 15 درصدی صادرات

مدیرکل گمرکات خوزستان با بیان اینکه درآمد گمرکات استان یک ششم درآمد گمرکات کشور است، اظهار داشت: درآمد این اداره کل در چهار ماهه نخست امسال بیش از 2 هزار و 714 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش دارد.

وی همچنین صادرات کالاهای غیرنفتی را از مرزهای استان در چهار ماهه نخست امسال 3 میلیون و 597 هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش و وزن آنها 4 درصد کاهش داشته است.

علیدادی صادرات غیرنفتی استان را شامل گروه پتروشیمی، کشاورزی، گروه صنعتی، گروه فلزات، گروه معدنی و صنایع دستی عنوان کرد و با بیان اینکه بیشتر صادرات استان به کالاهای پتروشیمی اختصاص دارد، افزود: عمده کالاهای صادراتی به عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین،‌ ترکیه، ‌اسپانیا و ایتالیا بوده است.

به گفته وی، کاهش صادرات در سال جاری در کل کشور اتفاق افتاده است.

علیدادی در ادامه اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال 4 میلیون و 804 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 840 میلیون دلار از مرزهای استان وارد شده است.

وی افزود: وزن این کالاها 33 درصد و ارزش آنها 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علیدادی ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی شامل آهن آلات، گندم، ذرت، روغن خوراکی، شکر، ماشین آلات صنعتی و لوازم برقی است.

به گفته وی، عمده واردات کالا از گمرکات استان از کشورهای چین، امارات، برزیل، آرژانتین، هند،‌ ترکیه، مجارستان، ایتالیا و فرانسه است./س
برچسب ها: تشکیل ، قاچاق ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.