سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری های حشره ای!؟

حشرات از جمله موجوداتی هستند که می توانند باعث بروز بیماری های کشنده شوند و تعدادی از گونه های آن ها را در میان حیوانات کشنده دسته بندی می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از کشنده ترین بیماری هایی که توسط حشرات به انسان ها منتقل می شوند. البته در ابتدا لازم است بگوییم که از تعدادی از این بیماری ها می توان با رعایت بهداشت و نکات ایمنی جلوگیری کنید.

*تب کنه آفریقایی

این کنه آفریقایی می تواند باعث بروز تب های شدید و همچنین به وجود آمدن دردهایی در عضلات شود. البته این دردها می تواند باعث مرگ نیز بشود. گفتن این نکته لازم است که شاید نام این تب افریقایی باشد اما در آسیا و ایران نیز ممکن است به آن مبتلا شوید.



*بیماری کوهستان

یکی از عجیبترین بیماری هایی که از طریق حشرات وارد بدن انسان ها می شود " تب خال خال" است. این بیماری در نقاط مختلفی از دنیا دیده شده است اما اغلب در کوه های آمریکا دیده شده است. این بیماری باعث می شود تا پاهای شما پر از جوش شود و همچنین علایم آن نیز سردرد و درد عضلات است.



*بیماری گلبول های سفید

کنه ها به اندازه ای خطرناک هستند که شاید آن ها را باور نکنید. این موجودات ریز می توانند بیماری های بسیار کشنده ای را وارد بدن انسان ها کنند. یکی از این بیماری ها "Granulocytic Anaplasmosis" نام دارد. این بیماری تاثیر به سزایی روی گلبول های سفید دارد و باعث بروز سردرد و لرزهای شدید می شود. همچنین تب نیز یکی دیگر از نشانه های این بیماری است.



*بیماری ریوی

این بیماری توسط تعداد زیادی از حشرات حمل می شود ولی نکته مهم آن خطرناک بود این بیماری است. این بیماری که با نام مخفف "HBS" شناخته می شود علایمش را در طول دراز مدت به مرور نشان می دهد و از میان آن ها می توان به دردهای عضلانی و تب های شدید اشاره کرد. ده روز پس از ابتلا، بیمار دچار اختلال های تنفسی می شود و ممکن است جانش را از دست بدهد.



*طاعون

"طاعون" یکی از کشنده ترین بیماری هایی است که دنیا را به تسخیر خودش در آورد. این بیماری که منشا آن حشرات بودند باعث شد تا نزدیک به یک سوم جمعیت اروپا جان خودشان را از دست بدهند. این بیماری بسیار واگیردار است و از طریق خون نیز وارد بدن انسان ها می شود.


برچسب ها: بیماری ، حشره ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.