سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکيه به طارق الهاشمي اقامت دائم داد

ترکيه در اقدامي که نشانه دشمني اين کشور با دولت عراق است، به طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق که به دست داشتن در بيش از 150 عمليات تروريستي متهم است اقامت دائم داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي خبري نهرين نت، دولت ترکيه با بي اعتنايي به تصميم پليس بين الملل براي تحويل طارق الهاشمي به دولت عراق به وي اقامت دائم داده است. 

اقدام دولت ترکيه به اعطاي اقامت دائم به الهاشمي پس از آن صورت مي گيرد که مهلت قانوني اقامت وي در ترکيه با پايان مدت رواديد 90 روزه وي، پايان يافته است.

الهاشمي و معاونانش به دست داشتن در انفجارها و ترور مسئولان عراقي و شهروندان شيعه، سياستمداران و نظاميان متهم هستند. 

الهاشمي همچنين به هماهنگي با سازمانهاي اطلاعاتي کشورهاي عرب سني منطقه براي تشکيل گروههاي طائفه گراي مسلح با هدف سيطره بر حکومت متهم است و از سمت رسمي خود يعني معاون رئيس جمهور سواستفاده کرده است.

حتي سازمانهاي امنيتي عراقي شماري از تروريستها را دستگير کرده‌اند که کارت ويژه دفتر طارق الهاشمي را با عنوان امنيت رياست جمهوري در اختيار داشتند و با استفاده از اين کارت شناسايي از پستهاي بازرسي عبور مي کردند و خودروهاي بمب گذاري شده و بمبها را جابجا مي کردند و از اين کارت شناسايي براي خروج از مناطقي که عمليات تروريستي انجام مي دادند استفاده مي کردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.