سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه يك پايگاه اطلاعاتي لبخند براي توسعه نرم‌افزارهاي تشخيص سن

دانشمندان به تازگي يك پايگاه اطلاعاتي لبخند را براي توسعه نرم‌افزارهاي تشخيص سن ارائه كردند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران  به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان علوم كامپيوتر دانشگاه آمستردام توانستند با ثبت ويديويي لبخند 481 فرد بازديدكننده از مركز علمي نمو در آمستردام، جامع‌ترين بانك اطلاعاتي لبخند را جهت ارتقاي نرم‌افزارهاي تشخيص دهنده سن و احساسات انسان‌ها ارائه كنند.

براساس اين گزارش محققان علاوه بر لبخند، حالات چهره افراد را در موقعيت‌هاي مختلف غم، شادي، عصبانيت و تعجب و ترس و نيز جزئيات مختلف صورت نظير بالا رفتن سريع گوشه‌هاي دهان در حالات مختلف ثبت كردند.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است: انجام اين آزمون‌ها و آزمون‌هاي ديگر مانند حدس زدن سن افراد ديگر از روي تصاوير و قضاوت صفات شخصيتي آنها و جمع‌آوري اطلاعات و اعمال آنها در نرم‌افزارهاي تشخيص سن و تجزيه و تحليل كننده رفتار و احساسات انسان منجر به توسعه و پيشرفت اين نرم‌افزارها مي‌شود.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه افزود: به نظر مي‌رسد كه اين نرم‌افزار ارتقا يافته، ميزان سن افراد را اندكي بهتر از وضعيت روحي و حالات و احساسات افراد تخمين مي‌زند.

براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند: با توجه به نتايج به دست آمده مي‌توان گفت افراد بالاي 40 سال هنگامي كه لبخند مي‌زنند جوان‌تر به نظر مي‌رسند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.