سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی 130 هکتار از زمین های حریم بستر رودخانه

مدیر امور منابع آب شهرستان میانه از آزادسازی 130 هکتار از زمین های حریم و بستر رودخانه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید ادیب" اظهار داشت: این اقدام براساس مصوبه شورای بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان شرقی در خصوص لزوم آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها، صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مجموع  مساحت زمین های آزاد شده در این شهرستان 130 هکتار و سه هزار و 500 متر مربع بوده است، افزود: این رقم شامل هشت منطقه تصرف شده در حریم و بستر رودخانه های این شهرستان است.
ادیب با بیان اینکه ارزش متوسط هر مترمربع از زمین های آزاد شده در منطقه 120 هزار ریال برآورد شده است، گفت: مجموع ارزش زمین های آزاد شده در این طرح افزون بر 156 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است.
مدیر امور منابع آب شهرستان میانه سپس گفت: با وجود هشدارهای مکرر، برخی از سودجویان با تصرف زمین های ملی و تجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها، به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کرده و از سوی دیگر پیامدهای خطرناک این اقدام ها از جمله وقوع سیل و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن را نادیده می گیرند.
ادیب با اشاره به هماهنگی های لازم بین آب منطقه ای آذربایجان شرقی و مقام های قضایی نسبت به برخورد با سودجویان و متجاوزان به حریم بستر رودخانه ها، افزود: با هماهنگی های به عمل آمده، با هرگونه تصرف و ساخت و ساز در هر وسعتی که باشد، برخورد قاطع صورت گرفته و زمین های متصرف شده به دولت بازگردانده خواهد شد.
وی ضمن قدر دانی از همکاری فرمانداری، مقام های قضایی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط، اظهار داشت: بر اساس توافق و هماهنگی های به عمل آمده با مقام های شهرستان و با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی در منطقه، طرح تشدید و برخورد قاطع با متخلفان به اجرا گذاشته شده است.
به گفته وی، واحد حقوقی این اداره با شناسایی متجاوزان به حریم بستر و استفاده کنندگان غیرمجاز منابع آبی اقدام های اولیه را انجام داده و با هماهنگی واحد مهندسی رودخانه ها و اکیپ گشت و کنترل این مجموعه، هرگونه تصرف حریم و بستر رودخانه ها و ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق را به وضعیت سابق بر می گرداند./س
برچسب ها: حریم ، بستر ، رودخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.