سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی میزان اثر بخشی اهداف و تبیین جایگاه سازمان نوسازی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران رشد 974 درصدی آمار پروانه های تجمیع در سال 90 را در مقایسه با سال 88، نوید خوبی برای مدیریت شهری دانست .

علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگرا باشگاه خبرنگاران  افزود: در سال گذشته 43 دفتر تسهیل گری در سطح محلات شهر تهران فعالیت داشتند که با اقداماتی که جهت توسعه این دفاتر در نیمه دوم سال 90 صورت گرفت، شرح خدمات دفاتر بازنگری و بروز رسانی شد و از ابتدای سال جاری بالغ بر 70 دفتر خدمات نوسازی با ماهیت تسهیل گری در سطح محلات راه اندازی شد.

 مدیرعامل سازمان نوسازی خاطر نشان کرد: تدوین لایحه دفاتر خدمات نوسازی، تدوین بسته تسهیلات تشویقی محله محور، افتتاح مرکز تخصصی آموزش و پژوهش سازمان نوسازی و برگزاری جشنواره جنت به منظور اطلاع رسانی ظرفیت های طرح تفصیلی از اقدامات مهمی است که در دستور کار حوزه معاونت اجتماعی سازمان نوسازی در سال 91 قرار گرفته است.

مهندس جعفری، اقدامات صورت گرفته در 6 ماهه دوم سال 1390 را مقدمه ای برای برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت ها در سال جاری ذکر کرد و گفت:  امیدوار هستم بتوانیم برنامه های سال 91 را که در قالب نقشه راهی شفاف مدون شده در راستای تحقق دغدغه های شهردار محترم تهران در نوسازی بافت های فرسوده دنبال کرده و به جمع بندی مطلوب رسانیم.
*بررسی میزان اثر بخشی اهداف و تبیین جایگاه سازمان نوسازی
وی در ادامه از بررسی میزان اثر بخشی اهداف و تبیین جایگاه سازمان نوسازی
خبر داد ویادآور شد: اقدامات مربوط به راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی، ساماندهی ظرفیت های پشتیبان نوسازی، آزادسازی معابر منطقه 15، راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی احیا و نوسازی بافت های فرسوده، راه اندازی مرکز آموزش تخصصی نوسازی، توجه به هویت الگوی معماری اسلامی ایرانی و ... از جمله مهمترین اقداماتی بود که به گفته   جعفری در روزهای اخیر در سازمان نوسازی شهر تهران بطور مستمر پیگیری شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در دوره ای نیستیم که دیگر زمانی برای آزمون و خطا باشد، گفت: انجام اقدامات زیرساختی ماندگار، نیاز به بستر سازی دارد، اما این بستر سازی نباید آنقدر طولانی شود  که سرعت رشد شهر از  برنامه ریزی برای شهر پیشی بگیرد.

جعفری با اشاره به راه اندازی اولین دوره پودمان آموزش پایه در مرکز تخصصی آموزش سازمان و همچنین دفاتر خدمات نوسازی در سطح محلات، بر ضرورت دستیابی به تعریفی مشترک در فرآیند کاری تاکید کرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه از مشاوران خود خواست تا ضمن بازنگری تجربیات گذشته و استنباط از برنامه ها و فرآیندهای کاری تعریف شده ی پیش رو، باز تعریفی از جایگاه سازمان نوسازی ارائه و میزان اثر بخشی اهداف این سازمان را بر مبنای نقشه راه ترسیم شده، بررسی نمایند.

* دفاتر خدمات نوسازی سکاندار نوسازی بافت های فرسوده

 نقش دفاتر نوسازی در حالی روز به روز بیشتر می شود که به اعتقاد مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران این دفاتر باید سکان نوسازی بافت های فرسوده را در دست بگیرند.

به گفته علیرضا جعفری  آموزش، اطلاع رسانی، شناسایی موانع نوسازی در بافت، ایجاد محرک مدیریتی در منطقه، ترغیب ساکنین برای نوسازی و ... از مأموریت های مهم دفاتر خدمات نوسازی است که همه این اقدامات می بایست در کلیه دفاتر بصورت هماهنگ و بر مبنای نقشه راهی مدون پیش رود.
*توسعه اجتماعی فرهنگی نخستین گام دستیابی به کلانشهر توسعه یافته
جعفری  تصریح کرد: گام اول جهت دستیابی به کلانشهر توسعه یافته؛ توسعه اجتماعی و فرهنگی است که دفاتر خدمات نوسازی در این مسیر قدم گذاشته اند و با توسعه اجتماعی محلات، توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در نهایت توسعه کالبدی شکل خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  از علم مدیریت به عنوان حلقه علوم بین رشته ای نام برد و بر ضرورت فراگیری این علم توسط مدیران دفاتر خدمات نوسازی تأکید کرد.
*تحقق جریان نوسازی مردمی
جعفری عنوان کرد: دفاتر خدمات نوسازی و سازمان نوسازی شهر تهران در راستای یک هدف معین گام برداشته و مهمترین رسالت آن ها تحقق جریان نوسازی مردمی است.
وی با اعلام این که رویکرد شهرسازی و رویکرد تسهیلاتی دو راهبرد اصلی در تحقق جریان نوسازی مردمی می باشد، خاطر نشان کرد: بحث ضوابط بسته های تشویقی نوسازی، تعریف پروژه های ارزش افزا و محرک توسعه مهمترین موضوعات در رویکرد شهرسازی است و همچنین توانمندسازی مالی، وام بانکی و ودیعه مسکن از جمله مهمترین موضوعات در رویکرد تسهیلاتی می باشد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تخصیص بودجه نوسازی در مناطق ، تصریح کرد: بازگشایی معابر زیر 6 متر و بن بست، تأمین سرانه های خدماتی بر اساس الگوی نوسازی و همچنین بهسازی از جمله سرفصل هایی است که می بایست در بحث بودجه مناطق برای نوسازی در نظر گرفته شوند./ل
برچسب ها: میزان ، جایگاه ، سازمان ، نوسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.