سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 هزار تک درخت در شمال پایتخت باغچه های کوچک شهری می شوند

به منظور احیای فضاهای سبز و زیباسازی محیطهای شهری، بیش از 4 هزار تک درخت بر جا مانده در سطح معابر شهری و کوچه باغی شمال تهران، 4 هزار باغچه خانگی می شوند.

  مجیدنوربخش معاون امور شهری و فضای سبز منطقه یک  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: هر درختی در هر کجای شهر مواد آلاینده جذب می کند و اکسیژن تولید می کند که میزان اکسیژن شهر را افزایش می دهد و این درختان به عنوان ریه های تنفسی شهر محسوب می شوند.

وی بیان کرد: با توجه به ساخت و سازها در شمال تهران و عقب نشینی املاک و تعریض معابر، بسیاری از درختان خارج از فضاهای ساخته شده و داخل کوچه ها و معابر قرار گرفته اند به همین علت اداره فضای سبز اقدام به شناسایی درختان مذکور و بهسازی بستر آنها نمود.

نوربخش تصریح کرد: در این طرح اطراف درختان با استفاده از سنگ چینی لاپییدمرمر؟ به صورت شکیل بهسازی می شود، به طوری که با کاشت گلهای فصلی در کنار آنها باغچه های کوچکی در سطح معابر و مقابل خانه های مسکونی احداث خواهد شد.

وی گفت: نگهداری از این باغچه ها بر عهده شهروندان خواهد بود تا در حفظ و احیای فضاهای سبز موجود با شهرداری مشارکت نمایند.

نوربخش اظهار داشت: اکثر این درختان کهنسال هستند و جابه جایی آنها باعث خشک شدن و از بین رفتن آنها می شود در حالی که با این طرح 4 هزار در باغچه خانگی در معابر منطقه شکل می گیرد./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.