سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاومت جودوکار محجبه عربستاني جواب داد / شهرخاني مجوز حضور در مسابقات با حجاب اسلامي را گرفت

مقاومت مسرانه "وجدان علی سراج عبدالرحیم شهرخانی" جودوکار زن عربستاني براي شرکت در مسابقات با حفظ حجاب اسلامي جواب داد و بدنبال جنجال برانگيز شدن اين ماجرا،رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو اعلام کرد این ورزشکار می‌تواند با داشتن حجاب در رقابت‌های جودوی المپیک شرکت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه؛پیش از این رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو هفته گذشته اعلام کرده بود که ورزشکار عربستان سعودی باید براساس قوانین جودو و بدون حجاب در این مسابقات شرکت کند .

بدنبال جنجال برانگيز شدن اين موضوع سرانجام سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد فدراسیون بین المللی جودو اجازه داده، "وجدان علی سراج عبدالرحیم شهرخانی" با حجاب در مسابقات حضور پیدا کند.  

فدراسیون جودو مدعي شده که در ورزشی که گرفتن یقه و هل دادن از عناصر اصلی آن است، داشتن روسری می‌تواند باعث خفگی بازیکن شود!

گفتني است، "وجدان عبدالرحیم شهرخانی" در دور اول دسته بعلاوه ۷۸ کیلوی زنان باید با "ملیسا موخکای" از پورتو ریکو روبرو شود.   عربستان سعودی در این دوره از مسابقات المپیک دو ورزشکار زن به مسابقات اعزام کرده است. "وجدان علی سراج و "سارا عطار" که یکی در مسابقات جودو و دیگری در دو ۸۰۰ متر با حریفان به رقابت خواهند پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.