سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغ کتاب تهران یکی از قطب های گردشگری پایتخت خواهد شد

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت :باغ کتاب تهران در زمینی به مساحت 110000مترمربع و بنایی به وسعت 59000 مترمربع در حال احداث است .


علی اصغر مونسان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: اين یک پروژه بی همتا است که به عنوان یکی ازنقاط برجسته فعالیت های فرهنگی محسوب می شود و برای نخستین بار است که شاهد ساخت چنین مجتمع فرهنگی در شهر تهران هستیم.
در اين مكان كتابها به صورت تخصصي عرضه خواهد شد و در هر غرفه،  يك متخصص مشاور حضور خواهد داشت تا مراجعان را براي دسترسي آسان به منابع تخصصي راهنمايي کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار است برنامه اي طراحي شود كه علاقه مندان از طريق فضاي مجازي كتابهاي مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهند. افزود:پروژه تاکنون 72% پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی خاطرنشان کرد:حدود صد هزار متر مربع از فضای مذکور محوطه سازی خواهد شد که برجذابیت و زیبایی بصری این مجموعه افزوده می شود .

با بهره برداری ازاین مجموعه شاهد ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهیم بود

در ميان مسايل فرهنگي كتاب نقش مهمي در ارتقا دانش عمومي، اصلاح رفتار اجتماعي و امور زير ساختي در جامعه دارد و به تعبيري يكي از شاخص هاي توسعه فرهنگي به حساب مي آيد.

همچنین قرار است برنامه اي طراحي شود كه علاقه مندان از طريق فضاي مجازي كتابهاي مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهند.

برپايي سالن هاي نمايشي و پخش نمايش هايی با محتواي كتاب و كتابخواني، كافه كتاب و كلينيك كتاب درماني، فروش منابع غير كتابي و بازيهاي رايانه اي و آموزشي، برپايي كارگاه هاي ساخت انيميشن و ساخت بازي ها و كشف استعدادهاي برتر و معرفي اين استعدادها به مراكز خاص از دیگر برنامه هایی است  که اجرای آن در باغ کتاب تهران پیش بینی شده است.

اين مكان شامل پنج تالار همايش است و تالار اصلي آن با ظرفيت 600 نفر بوده كه مدرن ترين تالار در تهران در زمينه اجراي تئاتر، نمايش و اجراي اركستر موسيقي به شمار مي رود. و اینطور پیش بینی شده که کتاب‌هایی که توسط هر ناشری در دنیا منتشر می‌شود، در باغ کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باغ کتاب تهران در آینده نزدیک به یکی از قطب های گردشگری پایتخت تبدیل خواهد شد که قابلیت میزبانی نمایشگاه کتاب تهران را نیز دار است. این موارد اهمیت معماری باغ کتاب را مبرهن می کند معماری داخلی به جهت حضور گردشگران خارجی در باغ کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است، استفاده از رنگ، مصالح ساختمانی مناسب و ترکیب دقیق مبلمان داخلی نقش مهمی در نورپردازی داخل ساختمان دارد. باید گفت این پروژه در نوع خودش در ایران از معماری داخلی منحصر به فردی برخوردار است.

برچسب ها: باغ ، کتاب ، تهران ، قطب ، گردشگری ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.