سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

عرضه بلوک سهام پتروشيمي فسا در فرابورس

سازمان خصوصی سازی بلوک 19.87 درصدی سهام شرکت پتروشیمی فسا را به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روز شنبه 14 مرداد عرضه می¬کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس  ، امیر هامونی گفت: 123 میلیون و 893 هزار و 854 سهم شرکت پتروشیمی فسا معادل 19.87 درصد سهام به نرخ پایه هر سهم هزار و 443 ریال و به قیمت پایه کل 178 میلیارد و 778 میلیون و 831 هزار و 322 ریال عرضه می شود.
وی افزود : این عرضه به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط ( حداقل30 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله) در بازار پایه فرابورس بر اساس مقررات بازار سوم عرضه می شود.
هامونی در مورد ترکیب سهامداران این شرکت­ها افزود: از سهامداران این شرکت می­ توان شرکت مهد امید آرین مالک 45 درصد سهام، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالک 19.87، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مالک 15.4، شرکت بازرگانی پتروشیمی مالک 8.15 و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی مالک 0.13 درصد سهام این شرکت را نام برد.

وی گفت : این شرکت­ ها در زمینه احداث، راه اندازی و بهره­ برداری مجتمع­ های پتروشیمی و کارخانه­ های صنعتی به منظور تولید، بازاریابی مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشیمی، صادرات و واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فراورده­ های فرعی و مشتقات آنها فعالیت دارند.
هامونی تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله را که معادل 5 میلیارد و 363 میلیون و 364 هزار و 940 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­ گذاری واریز کنند یا به این شرکت تحویل دهند.
مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت­ حامل­ های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه­ ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند.

همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ، رعایت دستورالعمل­ ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد­های صنعتی، اجرای آموزش ­های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل­ های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت­ های تولیدی است.

برچسب ها: پتروشیمی ، فسا ، فرابورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.