سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رشته حج و تبلیغ راه اندازی می شود

بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه رشته تبلیغ با گرایش حج درمقطع سطح سه راه اندازی می شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، معاون آموزشی و فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره جایگاه والای فریضه عبادی سیاسی حج در آموزه های دینی و نقش آن در تحکیم وحدت امت اسلام، و رسالت حوزه های علمیه در تربیت مبلغان و مدیران فرهنگی در عرصه حج و زیارت، گفت : این عوامل ضرورت راه اندازی رشته تبلیغ با گرایش حج به عنوان یک دوره میان رشته ای فراهم کرده است.
حجت الاسلام شریعتمدار افزود:رشته تبلیغ با گرایش حج، نخستین مقطع از این رشته است که در آن طلاب مبانی اعتقادی، مسائل، مهارت های ارتباطی و روش های لازم برای تبلیغ و مدیریت فرهنگی در حج و زیارت را آموخته و توان تبلیغ و پاسخگویی به نیازها را کسب می کنند و در پایان دوره هم دانشنامه دریافت می کنند.
حجت الاسلام شریعتمدار، حوزه دروس عمومی رشته تبلیغ با گرایش حج را شامل مباحث کلام، فقه، اصول فقه، عربی معاصر، روش تحقیق و روش تدریس دانست و افزود: احکام مناسک حج در منابع فریقین، انسان شناسی، نقد و مناظره و عرفان اسلامی از جمله دروس تخصصی در نظرگرفته شده برای این رشته است.
معاون آموزشی و فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) اعلام کرد : پذیرش این رشته از اوائل مهرامسال در این موسسه و ازبین طلاب برادر آغار خواهد شد./س
برچسب ها: قم ، راه اندازی ، رشته ، حج ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.