سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران:

برای رسیدن به امنیت پایدار باید از تمام ظرفیت‌های آموزشی کشور استفاده کرد

عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران و دبیر علمی سمینار امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان گفت: برای رسیدن به امنیت پایدار باید از تمام ظرفیت‌های آموزشی کشور استفاده کرد.

نوید کمالی در مصاحبه با خرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای موجود در برگزاری هر چه بهتر و علمی اعلام کرد : در این سمینار شاهد ارائه جدیدترین اطلاعات در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهیم بود .

وی ادامه داد: در طی سالهای اخیر نگاه جهان به فضای اطلاعات به شدت دچار تغییر و تحول شده است ، زمانی اینترنت تنها ابزاری برای تبادل اطلاعات علمی در بین دانشگاهها بود ولی امروزه این فضا شاهد کارکردهای مختلفی است .

امروزه این فضا با پتانسیلهای متنوع خود حتی یک نوجوان 14 ساله را قادر می سازد تا با چند ابزار ساده نرم افزاری بزرگترین سامانه های امنیتی را به چالش بکشد لکن ما باید با فرهنگ سازی و آموزش صحیح و هدفمند از این گونه ابعاد تهدید ساز اینترنت و فضای مجازی جلوگیری کنیم .

عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران متذکر شد: فضای سایبری برای کاربران فضای پر تعامل و پر جذبه است اما حضور در آن بدون آموزش و آمادگی قبلی می تواند علاوه بر ایجاد تهدیدات امنیتی باعث ایجاد شکافهای عمیق فرهنگی نیز گردد.

کمالی افزود : با توجه به برگزاری هم زمان پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی مشهد موسوم به السیت 91 و برگزاری نخستین سمینار علمی و تخصصی امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان در تاریخ 2 و سوم شهریور ماه فضای مناسبی برای تبادلی اطلاعات بین کارشناسان و فعالین حوزه امنیت اطلاعات شکل گرفته است که امیدواریم حاصل این اجماع و هم اندیشی ملی بتواند بابی جدید در عرصه بهبود و پایدار سازی فضای امنیت اطلاعات بگشاییم./س  

 

برچسب ها: استفاده ، ظرفیت ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.