سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ادامه سياست‌هاي خصمانه آمريکا عليه ايران

اوباما دو بانک عراقي و چيني را با عنوان همکاري با ايران،تحريم کرد

دولت اوباما دو بانک عراقي و چيني را با عنوان همکاري با ايران و به خاطر بي توجهي به اعمال تحريم‌ها،تحريم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي؛ در پس سياست‌هاي ضد ايراني و خصمانه دولت آمريکا عليه ايران و با توجه به بي اثر بودن تحريم‌هاي کشورهاي غربي، اوبـاما در اقدامي قابل تامل دو بانک عـراقي و چيـني را با عنوان همکاري با ايران و به خاطر دور زدن تحـريـم‌ها،تحريـم کرد.

براساس اين گزارش؛ شواهد حاكي است سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه عليه ايران كه تاكنون از سوي كشورهاي غربي و بالاخص آمريكا دنبال شده تاكنون نتوانسته خللي را در عزم ايران براي دستيابي به هدف خود كه همان استفاده از انرژي صلح آميز هسته‌اي است وارد كند. تحريم‌هايي كه اعمال مي‌شوند و چندي بعد  چند كشور از الزام به آن معاف مي‌شوند موردي كه نمونه بارز آن را مي‌توان در تحريم نفتي ايران ديد كه 20 كشور از رعايت و الزام به آن معاف شدند.

اما با اين وجود اوباما رييس جمهور آمريکا در اقدامي ديگر تحـريم‌هاي جديدي در حوزه خريد و فروش مواد پتروشيمي از ايران وضع کرد. اتخاذ سياست‌هاي خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران با توجه به تبعات زيان باري که براي آمريکا و هم پيمانانش دارد و با توجه به شرايط حال حاضر كشورهاي غربي مي‌تواند زمينه نابودي بيشتر  آنان را در  عرصه اقتصادي فراهم کند.

طي روزهاي گذشته خبر ورشكستگي شركت پژو به دليل از دست دادن بازار ايران در صدر اخبار رسانه‌هاي بين المللي بود و بنا بر اذعان مديران اين كارخانه بزرگ ماشين سازي، از دست دادن بازار ايران اين شركت را به سمت بحران اقتصادي برد تا مسئولان آن مجبور به تعديل نيرو شوند.

گفتني است؛ كارشناسان اقتصادي و سياسي مطرح بين المللي تحريم‌هاي اتحاديه اروپا و آمريكا عليه ايران را در حد حرف و محدود به همان يك برگ كاغذ توصيف مي‌كنند و معتقدند: تحريم‌هايي كه ضمانت اجرايي نداشته باشند، برگ كاغذي بيش نيستند.
برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، ایران ، عراق ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.