سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرتوهای مضر خورشید 10 صبح تا 2 عصر می تابد

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: 60 درصد پرتوهای مضر خورشید 10 صبح تا 2 عصر می تابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر کاظم ندافی افزود: ما باید با پرتوهای خورشیدی نگاه و برخوردی خردمندانه داشته باشیم. این پرتوها هم ویتامین دی دارند و هم خطر، باید از حضور در معرض تابش آفتاب از 10 صبح تا 2 عصر خودداری کنیم.
وی ادامه داد: تابش اشعه ماوراء بنفش نیز از اوخر بهار تا اواخر تابستان بیشترین میزان خود را دارد و در زمستان کاهش می یابد.
وی گفت: توصیه دیگر اینست که هر چه در ارتفاعات بالاتر می رویم این تاثیر بیشتر می شود بنابراین کوهنوردان خطر بیشتری تحمل می کنند. زیرا جایی که برف باشد این پرتو بیشتر منعکس می شود.
وی گفت: در این شرایط باید از عینک های ضدآفتاب استاندارد و نیز از کرم های ضد آفتاب با اس پی اف حداقل 30 و کلاه های لبه دار و لباس های آستين بلند استفاده کرد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای اطلاع رسانی در این زمینه گفت: علاوه بر برنامه های آموزشی رادیویی و تلوزیونی سایتی به آدرس (www.enhealth.tums.ac.ir) هم راه اندازی شده است به نام «سامانه جامع اطلاعات بهداشت محیط کشور» که در آن در خصوص اشعه ماورابنفش در همه استان ها و شرایط آن ها اطلاع رسانی شده است. مشابه این سامانه فقط در 10 کشور دنیا راه اندازی شده است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.