سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتار کلرادو ؛ حاصل سياست آزادي سلاح در آمريکا

خبرگزاري فرانسه طي مقاله اي با اشاره به كشتار كلرادو اظهار داشت : اين جنايت بار ديگر مسئله آزادي حمل و نگهداري سلاح گرم در آمريکا را زير سوال برده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛  تيراندازي در سينماي شهر اورورا در کلرادو آمريکا با دوازده کشته و پنجاه و هشت مجروح شوک بزرگي به مردم آمريکا وارد کرد و بار ديگر مسئله نگهداري سلاح هاي گرم را به ميان آورد.

طبق قانون اساسي آمريکا به همه شهروندان آمريکايي حق داشتن و حمل سلاح اعطا شده است. در يک سوم خانه هاي آمريکا سلاح نگهداري مي شود. البته طبق قانون براي خريد سلاح بررسي سوابق خريدار الزامي است. اما چهل درصد دارندگان سلاح ، از طريق اينترنت و يا در نمايشگاهها خريد مي کنند که توضيحي از آنها خواسته نمي شود.

در همين راستا عامل کشتار کلرادو سي هزار قبضه مهمات و تجهيزات جنگي در اختيار داشت.انجمن سلاح آمريکا  با بودجه سالانه دويست ميليون دلار از  آزاد بودن نگهداري سلاح گرم در آمريکا حمايت مي کند. اين لابي قدرتمند نفوذ بسياري نيز بر سناي آمريکا دارد.

در مقابل مخالفان نگهداري سلاح گرم خوش بين هستند که پس از کشتار کلرادو و پيش از آن آريزونا  ، انجمن سلاح آمريکا که از جمهوري خواهان حمايت مي کند محبوبيت خود را در برخي از ايالات از دست داده است. به نظر مي رسد مردم دريافته اند اين لابي براي آمريکا خطرناک است.

به نظر مي رسد احتمال کاهش جنايت و کشتار با سلاح گرم در آمريکا در آينده اي نزديک کاهش يابد. هم اکنون روزانه سي و چهار آمريکايي به ضرب گلوله کشته مي شوند.

برچسب ها: آمریکا ، اسلحه ، آزادی ، کلرادو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.