سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده كليميان:

اراجيف آمريكا سالهاست تكرار مي‌شود/دستان دولت آمريكا تا آرنج آلوده به خون ملتهاست

نماينده اقليت كليميان در مجلس گفت: ادعاهاي اخير وزارت خارجه آمريكا اراجيفي است كه سالهاست تكرار مي‌شود و اين در حاليست كه اقليت‌هاي ديني ساكن ايران مشكلي نداشته و اگر هم مشكلي داشته باشند با همدلي و با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري مرتفع خواهد شد.

سيامك مره‌صدق نماينده اقليت كليميان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش ضدايراني وزارت خارجه آمريكا مبني بر نقض حقوق اقليت‌هاي ديني در ايران گفت: اينكه وزارت خارجه آمريكا خود را به عنوان مرجعي براي رسيدگي به مسايل حقوق بشر دنيا قلمداد مي‌كند، خنده‌دار است چرا كه بر كسي پوشيده نيست كه بارزترين مصاديق نقض حقوق بشر جهان توسط سران اين كشور در جهان انجام مي‌شود.

وي در ادامه افزود:‌ دولتي كه دستان خود را تا آرنج به خون مردم بي‌گناه دنيا آلوده كرده و همواره به دنبال آشوب و جنگ در دنيا است بايد شرم كند كه در مورد مسائل حقوق بشر در ساير كشورها اظهار‌نظر مي‌كند.

عضو كميسيون بهداشت با تاكيد بر اينكه ما موردي به اسم مشكل اقليت‌ها در ايران نداريم، تصريح كرد:‌ اگر مشكلي هم داشته باشيم همانند ساير مردم ايران قابل حل است و نيازي به اظهار نگراني مقامات معلوم‌الحال آمريكايي ندارد.

مره‌صدق همچنين تصريح كرد: ما به عنوان اقليت‌هاي مذهبي در ايران از بودجه عمومي دولت براي فعاليت‌هاي فرهنگي نيز استفاده مي‌كنيم و اين نشان‌دهنده آن است كه اقليت‌هاي ديني نيز همانند ساير ملت ايران از حقوق مساوي برخورداريم و در كمال آزادي، آرامش و عزت در سرزمينمان زندگي مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد:‌ آمريكا دايه دلسوزتر از مادري است كه نه دوست مسلمانان ايران، نه دوست ايرانيان كليمي و نه دوست مردم هيچكدام از مردم جهان نيست.

مره صدق آمريكا را حافظ اقليت محدود از سرمايه‌داران، فروشندگان سلاح و مسئولان تهاجم فرهنگي هاليوودي دانسته و اظهار داشت: دولتمردان آمريكا دركي از مسايل اقليت‌هاي ديني و حقوق آنان ندارند چرا كه اساسا وجودشان بر پايه اشغال سرزمين آبا و اجدادي سرخ‌پوستان است.

وي ادامه داد: توسعه اقتصادي آمريكا براساس نيروي برده‌‌داري آفريقايي شكل گرفته و لذا كشوري با چنين خاصيتي چگونه مي‌تواند در مورد آزادي ‌انسان‌ها نظر بدهد.

گفتني است وزارت خارجه آمريکا در سلسله گزارش‌هاي ضد‌ايراني خود اين بار در طومار سالانه حقوق اقليتهای مذهبی در جهان طی سال ۲۰۱۱ که روز گذشته (دوشنبه) منتشر کرده‌ بود، از وضعيت حقوق اقليت های مذهبی در کشورهايی چون ایران،مصر، بحرين، عراق، روسيه، چين و دو کشورهای اروپايی ابراز نگراني كرده است.

انتهاي پيام/س2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.