سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا اعلام می شود؛

نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 91

نتیجه اولیه آزمون سراسری 91 فردا چهارشنبه 11 مرداد ماه از ساعت 14 بعد از ظهر بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر خدایی سرپرست سازمان سنجش در نشست مطبوعاتی که امروز برگزار شد افزود: روند آزمون سراسری از آذر ماه شروع شد که از تعداد 1066274 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری تعداد 932463 نفر در جلسه آزمون حاضر و تعداد 133811 نفر غایب بودند به عبارت دیگر 87.45 درصد داوطلبان واقعی ثبت نام کننده در جلسه آزمون حاضر و 12.55 درصد داوطلبان واقعی در این جلسه غایب بودند که البته تعداد غایبین سال گذشته 16 درصد بوده و ظرفیت هایی که برای امسال اعلام شده 573 هزار نفر است.
 
وی گفت: از تعداد 932463 داوطلب حاضر در آزمون تعداد20938 داوطلب از گروه های آموزشی 1 و 2و 3و 5 علاوه  بر شرکت در آزمون گروه آموزشی اصلی خود در آموزن گروه آموزشی هنر و تعداد 78859 داوطلب از گروه آزمایشی 1 و 2 و 3 و 4 علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در آزمون گروه زبان خارجی نیز حاضر بودند.
 
وی تصریح کرد: سازمان سنجش به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی را از طریق باجه های پستی توزیع کرده است همچنین نرم افزار انتخاب رشته مجازی و کتاب انتخاب رشته انتخاب آینده را فراهم کرده است.
 
*** هیچ چیز مهمتر از دفترچه آزمون سراسری سازمان سنجش نیست
 
 
احسان جمالی سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان سنجش در ادامه افزود: سازمان سنجش برای فراهم كردن تسهیلات بیشتر اقدام به تهیه نرم افزار انتخاب رشته مجازی کرده و کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در صورت علاقمندی می توانند قبل  از انتخاب رشته اصلی با وارد کردن برخی از اطلاعات آزمونی خود در سایت سازمان شانس قبولی خود را بر اساس انتخاب های داوطلبان سال قبل مشاهده کرده و از آن در انتخاب رشت اصلی استفاده کنند  این نرم افزار 48 پس از اعلام نتیجه اولیه از طریق سایت سازمان قابل استفاده خواهد بود.
 
همچنین ویژه نامه انتخاب رشته  آزمون سراسری 91 تهیه شده که همانند سال های گذشته توصیه ها و نکات ضروری را برای انتخاب رشته داراست و شامل بخش های مختلفی است که می تواند داوطلب را در فرآیند انتخاب رشته راهنمایی کند و این ویژه نامه امروز از طریق روزنامه فروشی ها در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
 
وی تصریح  کرد. ویرایش چهارم کتاب انتخاب رشته انتخاب آینده می تواند داوطلبان ، مشاوران والدین و کارشناسان آموزشی را در انتخاب هر چه بهتر راهنمایی کند داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان انتشار و مراکز پخش می توانند به سایت سازمان مراجعه کنند بنابراین هیچ چیزی مهم تر از دفترچه آزمون سراسری سازمان برای کمک به داوطلبان و انتخاب رشته  نخواهد بود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.