سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو نشست پارلمان کويت به سبب اختلافات سياسي

پارلمان کويت به سبب به دست نيامدن حد نصاب مطلوب و بحران سياسي در اين کشور نتوانست نشستي برگزار کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين نشست قرار بود نخستين نشست پارلمان پس از تصميم دستگاه قضايي درباره  ابقاي پارلمان سابق باشد.

باتوجه به اينکه فقط شش نماينده از مجموع پنجاه نماينده و چند وزير در اين نشست حضور داشتند ،جاسم الخرافي رئيس پارلمان کويت اين نشست را به هفته آينده موکول کرد .

شماري از نمايندگان طرفدار دولت و مخالفان اين نشست پارلمان را تحريم کرده بودند.

نمايندگان مخالفان  اعلام کردند اين پارلمان غير مشروع است و کساني که از دولت حمايت مي کنند اين نشست را تحريم کردند زيرا دولت نمي خواهد تعهد دهد پارلمان ابقا شده با حکم دستگاه قضايي را منحل نخواهد کرد .

 پارلمان تحت تسلط طرفداران دولت که سال دو هزار و نه انتخاب شده بود دسامبر دو هزار و يازده پس از تظاهرات ضد فساد مالي منحل شد. انتخابات زودهنگام که فوريه برگزار شد به پيروزي مخالفان اسلامگراي دولت کويت منجر شد.

دادگاه قانون اساسي کويت در حکمي بي سابقه بيست ژوئن انتخابات فوريه را باطل و پارلمان را منحل اعلام کرد و پارلمان سال دو هزار نه را ابقا کرد.

امير کويت احتمالا بار ديگر پارلمان را منحل خواهد کرد و براي ششمين بار از سال دو هزار و شش خواستار انتخابات زودهنگام خواهد شد.

اخباري در کويت درباره اصلاح قانون انتخاباتي منتشر شده است و مخالفان تهديد کرده اند در صورت جدا سازي مناطق، انتخابات آينده را تحريم خواهند کرد.

کويت از اعضاي اوپک و نخستين شيخ نشين خليج فارس است که پارلمان منتخب دارد.اين کشور از سال دو هزار و شش با بحران هاي سياسي مکرر مواجه شده است که به مبارزه هاي قدرت در درون خانواده الصباح که از دويست و پنجاه سال پيش حکومت را دراين کشور در اختيار دارند ، نسبت داده مي شود.

برچسب ها: کویت ، سیاسی ، اختلاف ، پارلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.