سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردرگمي غرب در اعمال تحريم ها عليه ايران

در پي راهبرد فشار و تحريم هاي بيشتر غرب عليه جمهوري اسلامي ايران و سردرگمي تحريم کنندگان در اين باره، محافل سياسي رسانه اي غربي تلاش مي‌کنند که تاثير اين تحريم ها را بيش از آنچه‌ که هست جلوه دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در همين حال خبرگزاري رويترز امروز در گزارشي با اشاره به اظهارات لئون پانتا وزير دفاع آمريکا مبني بر اينکه هنوز تاثير تحريم هاي غرب عليه ايران برسر برنامه هسته اي بر روند تصميم گيري در ايران آشکار نشده است، تصريح کرد : اسرائيل اعلام کرده است اين تحريم ها نتوانسته است از فعاليت هاي هسته اي ايران جلوگيري کند.

رويترز همچنين اضافه کرد: پانتا با اشاره به تلاش هاي ديپلماتيک پنج کشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان گفت اگرچه ممکن است نتايج اين تحريم ها در حال حاضر آشکار نباشد اما حقيقت اين است که آنها اعلام کرده اند خواستار مذاکره با گروه پنج به اضافه يک و ادامه تلاش ها براي يافتن راه حلي ديپلماتيک هستند."

آسوشيتدپرس نيز در گزارشي از واشنگتن از نهايي کردن لايحه اي درخصوص تحريم هاي جديد عليه ايران خبر داد که اقدامات پيش بيني شده در اين طرح شرکت هاي کشتيراني ايران را هدف قرار گرفته است.

 اين خبر گزاري  با اشاره به اينکه لايحه جديد منطبق با لايحه اي است که مجلس نمايندگان ماه دسامبر و سنا نيز ماه می آن را تصويب کرده بودند، اذعان کرد که بااين حال برخي قانونگذاران آمريکا از آن بيم دارند که اين لايحه نيز از قدرت کافي برخوردار نباشد.

اسوشيتدپرس همچنين با اشاره به فشار جمهوريخواهان و دموکرات ها در آمريکا به کنگره به منظور وضع قانوني که در آن بخش انرژي و موسسات مالي ايران  هدف قرار بگيرند، ‌تصريح مي‌کند: " در حاليکه کنگره در آستانه تعطيلات تابستاني خود در ماه اوت قرار دارد، طرفداران تحريم هاي سخت عليه ايران، اين تلاش را آخرين و بهترين فرصت درمورد متوقف شدن برنامه غني سازي اورانيوم تهران مي دانند . ايران تاکيد دارد فعالیت هسته اي اين کشور صرفا اهداف صلح آميز را دنبال مي کند . "

 در حالي که رسانه هاي غربي تلاش مي کنند که تاثير اين تحريم ها را بيش ازآنچه‌که هست جلوه دهند و سعي دارند همسوئي گروه‌هاي سياسي داخلي‌آمريکا در قبال مسائل منطقه خاورميانه ازجمله مسئله هسته اي ايران  را وانمود کنند ، اما مي توان اين روند را نشانگر آن دانست که نگاه سياستمداران آمريکايي به تحريم ها که شامل تعقيب شرکت ها و اشخاص ايراني بود  به مرور زمان کارايي خود را از دست داده  و باعث  سردرگمي تحريم کنندگان ايران / در برابر توان ايران/ در مقابله با اين تحريم ها  شده است.  

بنا برگزارش آسوشيتدپرس، مسئله تحريم هاي ايران يکي از معدود مسائل در کنگره آمريکا به شمار مي رود که مورد حمايت هر دو حزب جمهوريخواه و دموکرات قرار دارد زيرا قانونگذاران آمريکايي به دنبال جلوگيري از اهداف هسته اي ايران هستند و قصد دارند از اين طريق به اسرائيل نشان دهند درحال برداشتن گام هايي به نمايندگي از اين متحد خودشان در خاورميانه هستند .
برچسب ها: غرب ، تحریم ، ایران ، پانتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.