سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

عسل‌های کنار جاده‌ در اردبیل غیر‌استاندارد است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت:‌ عسل‌های رنگینی که در کنار جاده‌ها در معرض فروش گذاشته شده است غیر‌استاندارد و اغلب آمیخته به مواد شیمیایی است.

هاشم علایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل افزود: ما در جمع‌آوری عسل‌های ارائه شده در کنار جاده‌ها دخالتی نداریم و این وظیفه دستگاه‌های نظارتی همچون بهداشت و اماکن است که با برخورد جدی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را انجام دهد.

وی گفت: ما در حیطه وظایف خود در تولید عسل بر واحدهای تولیدی و صنعتی نظارت داریم و نسبت به صدور نشان استاندارد بعد از انجام آزمایش‌ها و مراحل مختلف اقدام می‌کنیم اما اینکه دخالت مستقیم در جمع‌آوری محصول بی‌کیفیت و فاقد مهر استاندارد داشته باشیم چنین اختیاراتی در حیطه وظایف و پیگیری‌های ما نیست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل در ادامه افزود: ما تمام تولید‌کنندگان عسل در استان را مکلف کردیم تا نشان استاندارد دریافت کرده و بدون در نظر گرفتن کیفیت از تولید انبوه پرهیز کنند چرا که شهرت استان اردبیل که به تولید عسل و محصولات لبنی است نباید به دلیل قصور و کوتاهی برخی از سود‌جویان لکه‌دار شود./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.