سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

قرارداد 11 ميليون دلاري تراکتورسازي با سودان

مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با اعلام اين خبر گفت: طي اين قرارداد مقرر شد تا يک هزار دستگاه تراکتور به سودان ارسال شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ابوالفتح ابراهيمي افزود: تراکتورهاي ارسالي به سودان با توجه به تقاضا و نياز زمينهاي کشاورزي اين کشور محصول 285 تک ديفرانسيل خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه صادرات به اين کشور براساس قرار داد منعقده از ماه آينده شروع مي شود گفت: طي محموله هاي 198 دستگاهي نياز سودان به تراکتور ياد شده تامين مي شود.

ابراهيمي صادرات اين تعداد تراکتور به سودان را زمينه ساز ايجاد بازار براي قطعات تراکتور در اين کشور دانست و گفت: با تامين قطعات مورد نياز تراکتورهاي ارسالي در سالهاي بعد عوايد اقتصادي اين قرارداد منحصر به تراکتورسازي و آذربايجان شرقي نخواهد بود بلکه با توجه به همکاري بيش از 200 قطعه ساز با مجموعه تراکتورسازي ارزآوري اين قرارداد به کل کشور بسط و گسترش خواهد يافت.

اين فعال حوزه صنعت ضمن تاکيد برسابقه رابطه اقتصادي با سودان گفت: در سالهاي قبل بيش از 2 هزار دستگاه تراکتور توليدي در گروه صنعتي تراکتورسازي ايران در اختيار کشاورزان اين کشور قرار گرفته است.

ابراهيمي همين رابطه تجاري را دليلي بر عقد اين قرارداد و تاکيد طرف سوداني بر ادامه اين روند اعلام کرد و گفت: باتوجه به کيفيت و کميت تراکتورهاي توليدي که در اختياران کشاورزان سوداني قرار گرفته آنان با آگاهي از اين ويژگيها خواهان تامين نيازشان از سوي ايران هستند.

وي موقعيت کشاورزي و وجود رودخانه نيل براي توسعه کشاورزي سودان را مناسب عنوان کرد و گفت: شرايط ياد شده مي تواند زمينه را براي افزايش حضور صنعتگران ايراني در بازارهاي سودان را فراهم آورد.

مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران در پايان ياد آور شد که کشاورزان سوداني ايران را به عنوان اميدي براي تامين نياز مزارعشان جهت افزايش ضريب مکانيزاسيون مي دانند.

رئيس هيات سوداني نيز در اين نشست آينده خوبي را براي رابطه تجاري ايران و سودان پيش بيني کرد و گفت: باتوجه به موقعيت کشاورزي سودان اين رابطه تا حدي زيادي به اشترکات تجاري سودان با تراکتورسازي ايران بستگي دارد.

دفع الله كرار ضمن تاکيد بر اينکه اقتصاد اين کشور مبتني بر کشاورزي مي باشد گفت: سعي در جهت توسعه منابع کشاوورزي و تامين نياز ارزي از طريق اين پيشه در دستور کار سياست گذاران سوداني قرار دارد.

وي اضافه کرد: مکانيزاسيون بخش کشاورزي در سودان 50 درصد اتفاق افتاده که تکميل اين پرسه و رسيدن آن به 100 درصد نيازمند ارتباط با مجموعه تراکتورسازي است.

كرار نقش و جايگاه تراکتورسازي را در افزايش ضريب مکانيزاسيون و در نتيجه توسعه کشاورزي سودان اساسي عنوان کرد.

اين مقام سوداني در عين حال رابطه تجاري کشورش با تراکتورسازي را مربوط به سال 2001 دانست و گفت: هم اکنون تراکتورهاي ايراني در تمامي مزارع سودان حضور دارند که زمينه را براي توسعه کشاورزي و رسيدن به 50 درصد ضريب مکانيزاسيون فراهم آورده اند.

گفتني است در اين ديدار مقرر شد تا نمايندگي انحصاري تراکتورسازي ايران در سودان نيز ايجاد شود./س

برچسب ها: قرارداد ، تراکتور ، سودان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.