سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم ملی بسکتبال راهی ترکیه شد

بچیروویچ: بازیکنان مهرام به کاپ آسیا نمی آیند/ جوانترها را می بریم

در آخرین روز پیش از اعزام تیم ملی بسکتبال به ترکیه محمد زارعی جایگزین صمد نيکخواه بهرامي شد. بچیروویچ بدون نگرانی از وضعیت تیم ملی، شرایط موجود را بهترین فرصت برای بازی دادن به جوانتر ها می داند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ آخرین تمرین پیش از اعزام تیم ملی عصر روز گذشته با حضور تمام بازیکنان اعزامی منهای جواد داوری که برای انجام کاری به اصفهان رفته بود برگزار شد. در حالی که نام صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی نیز در لیست بازیکنان اعزامی به تورنمنت بین المللی ترکیه وجود داشت این بازیکن به ایران بازنگشته و به این ترتیب محمد زارعی جایگزین وی در سفر ترکیه شد. صمد روز جمعه هفته جاری برای پیوستن به تمرینات تیم باشگاهی اش مهرام به ایران باز می گردد.

سرمربی تیم ملی در این مورد به خبرنگار ما گفت: صمد پیش از سفر به آمریکا با من صحبت کرده و اطلاع داده بود که شاید برای برخی کارهای شخصی دیرتر به ایران برگردد. از نظر من هم غیبت این بازیکن مشکل خاصی ایجاد نمی کند. ما با تیمی که قدرت کامل را هم ندارد به ترکیه می رویم تا از تیم های بزرگ یاد بگیریم. بازیکنانی مثل جمشیدی، زارع، ارغوان و ... باید یاد بگیرند که چطور مقابل تیمهای قدرتمند و بازیکنان بزرگ بازی کنند بنابراین سفر ترکیه تجربه بزرگی برای این دسته از بازیکنان است.

جمشیدی بدون دندان به ترکیه رفت!

در جریان آخرین تمرین تیم  ملی دندان جلویی محمد جمشیدی بازیکن جوان تیم ملی در برخورد با بازیکنان دیگر شکست و تشخیص اولیه پزشک نرسیدن این بازیکن به مسابقات بود اما در نهایت این بازیکن با کشیدن دندان خود راهی ترکیه شد تا پس از بازگشت به مداوا بپردازد.

به این ترتیب جواد داوری، آرن داودی، فرید اصلانی، محمدرضا خبازان، موسی نبی پور، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، جابر روزبهانی، سعید داورپناه، رضا لطفی، محمد زارعی و محمد جمشیدی بازیکنانی بودند که بامداد امروز به همراه مربیان تیم ملی و به سرپرستی حسن نوربخش راهی ترکیه شدند.

بچیروویچ: تمرینات مهرام ریتم کارمان را به هم ریخت

مهمت بچیروویچ در پایان تمرین آخر تیم از آخرین وضعیت بازیکنان گفت: بازیکنان حاضر در اردو با انرژی کار می کنند البته تمرینات مهرام کمی ریتم تیم را به هم ریخت اما با انگیزه ای که سایر بازیکنان دارند این موضوع را جدی نمی گیرم. به هر حال باید به تیم مهرام هم با توجه به اهمیت جام باشگاههای آسیا برای این تیم کمک کرد. نکته مثبت یان موضوع فرصت برای محک زدن بازیکنان جوان و استفاده از این تجریه در آینده است.

وی تاکید کرد: پس از تورنمنت ترکیه دیگر امکان پس گرفتن بازیکنان مهرام را ندارم و طبق تصمیم جمعی این بازیکنان را به تمرینات باشگاهی شان می فرستیم و ما هم با تیمی جوانتر راهی کاپ آسیا در ژاپن می شویم. به هر حال بازیکنانی مثل صمد، کامرانی، اوشین و ... برای همیشه توان بازی ندارند و اعتمادی که به این جوانان می کنم سرمایه گذاری برای سال 2014 به بعد است.
سرمربی تیم ملی اشاره کرد: تیمهای حاضردر تورنمنت ترکیه به خاطر در پیش داشتن مقدماتی جام ملتهای اروپا با بازیکنان اصلی می آیند. برنامه مقدماتی جام ملتهای اروپا با آسیا متفاوت است و تیمها به صورت رفت و برگشت و دوره ای با هم رقابت می کنند بنابراین کار سختی برای صعود دارند . البته تیم آلمان بدون نویتسکی بازیکن اصلی این تیم و ترکیه هم بدون یک یا دوبازیکن شاغل در ان.بی.ای مسابقه می دهند اما فنلاند با ترکیبی کامل به ترکیه می آید.

گفتنی است تیم ملی کشورمان در تورنمنت ترکیه ابتدا روز پنجشنبه با تیم ملی آلمان بازی می کند و سپس در صورت برنده شدن با برنده دیدار ترکیه و فنلاند و در صورت باخت با بازنده آن مسابقه دیدار می کند./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.