سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرندي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نخبگان دانشگاهي معرفت و فرهنگ را نيز در خود پرورش دهند

استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: يکي از وظايف نخبه بودن، کسب معرفت و فرهنگ نخبگي است همه چيز درگرو پول و ماديات نيست معرفت و تعهد اخلاقي هم نکته مهمي است.

محمدرضا مرندي استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحث حذف ارز دانشجويي جهت جلوگيري از خروج نخبگان اظهار داشت: اگر فردي با بورسيه و مجوز دولت و با دادن تعهد برگشت به کشور پس از اتمام تحصيل به دانشگاه‌هاي خارج برود نبايد ارز دولتي اش قطع شود.

وي در ادامه تصريح کرد: ما در داخل کشور امکانات کافي براي ادامه تحصيل داريم، ايران داراي دانشگاه‌هاي مختلف و متنوع از قبيل دولتي، آزاد، علمي کاربردي، پيام نور و ... است پس چه دليلي براي ادامه تحصيل جوانان در خارج وجود دارد؟!

استاد دانشگاه شهيد بهشتي عنوان کرد: جواني که در دانشگاه‌هاي داخل قبول نشود،به پايين‌ترين دانشگاه‌هاي منطقه راضي مي شود دانشگاه‌هايي نظير دانشگاه تاجيکستان، ارمنستان و دانشکده‌هاي سطح پايين مالزي که از نظر علمي مدرکشان چندان باارزش نيست، علاوه بر پايين‌بودن سطح علمي اين دانشگاه‌ها، زمينه براي فساد جوانان با دور شدن از فرهنگ اسلامي و قرار گرفتن در آن محيط‌‌‌ ها ايجاد مي شود و تبعات سوء فرهنگي به دنبال دارد.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان گفت: نخبگان در معناي خاص عده اي بسيار برجسته از لحاظ علمي هستند که زماني در تيررس و هدف کشورهاي غربي قرار مي‌گيرند و با وعده و وعيد بعضي از آن‌ها جذب خارج مي شوند.

وي اظهار داشت: يکي از وظايف نخبه بودن اين است که فرهيختگان علاوه بر بالا بردن مدارج علمي‌اشان، معرفت و فرهنگ نخبگي را نيز در خود پرورش دهندزيرا همه چيز بستگي به پول و ماديات ندارد، معرف هم نکته مهمي است.

مرندي در ادامه تصريح کرد: افراد فرهيخته‌اي نظير دکتر حسابي مگر خارج رفتند؟! در همين کشور ماندند و منشا خدمات علمي بسيار بزرگي براي ايران شدند.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: نخبگان ، معرفت ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.