سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

66 بناي تاريخي همدان در حال مرمت و بازسازي است

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همدان گفت: 66 بناي تاريخي در سطح استان در حال مرمت و بازسازي است که تعدادي از اين پروژه‌ها مساجد تاريخي هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ اسدالله بيات  افزود: 250 مورد امامزاده و مکان مذهبي در سطح استان همدان وجود دارد که قسمت عمده آنها جزو اماکن تاريخي هستند و در گردشگري مذهبي نقش عمده‌اي ايفا مي‌کنند.
وي با اشاره به مرمت امامزاده‌ها خاطر نشان کرد: در تعدادي از امامزاده‌ها مشغول مرمت هستيم و در امامزاده يحيي اقدامات خوبي انجام شده است، در امامزاده محسن و امامزاده عقيل واقع در روستاي دستجرد نيز اقداماتي انجام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان با بيان اينکه برخي از مرمت‌ها را اوقاف و اماکني که بافت تاريخي دارند را ميراث فرهنگي استان انجام مي‌دهد گفت : پس از تأمين اعتبار، امامزاده عسگر بهار را کامل بازسازي کرديم و در روستاي مسجدين کبودراهنگ و حيقوق نبي نيز مشغول مرمت هستيم.
بیات افزود: همچنين با اقداماتي که در مسجد جامع همدان صورت گرفت .
وي با اشاره به اينکه هم اکنون مشغول مرمت 66 طرح در سطح استان هستيم، خاطرنشان کرد: تعدادي از اين طرح ‌ها مساجد تاريخي هستند که از جمله آنها مي‌توان به مسجد خاتم الانبيا، پيربادي، ميرزاتقي، چمن چوپان‌ها، مسجد شورين و مسجد علويان در گنبد علويان اشاره کرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.