سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

طرح پزشك خانواده شهر دماوند بطور رسمی كلید خورد

طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع با هدف گسترش پوشش مناسب بهداشتی و درمانی مردم در شهرستان دماوند كلید خورد.

مسئول گسترش شبكه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن شرط ورود به نظام سلامت را برخورداری از دفترچه های بیمه خدمات درمانی ، تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و كمیته امداد دانست.

كرمانی' با اشاره به هشتم مرداد شروع اجرای برنامه پزشك خانواده و لزوم راه اندازی سه مركز پزشك خانواده در شهرستان، اظهار داشت : این طرح در سه منطقه 'دماوند'، 'گیلاوند' و 'جیلارد' با حدود 30 هزار نفر جمعیت اجرا می شود.

رئیس شبكه بهداشت و درمان دماوند، با اشاره به جمعیت 10 هزار نفری شهر دماوند و فضای فیزیكی مناسب، از راه اندازی یكی از مراكز پزشك خانواده و نظام ارجاع با حضور مسئولان عالی رتبه شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری كرد: پس از اتخاذ تدابیر لازم دو مركز دیگر راه اندازی شود.

همچنین سید 'مهدی معززی' در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استقرار چهار پزشك در مركز پزشك خانواده دماوند افزود: برای ثبت نام شهروندان به این مركز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود : مردم مخیرند هركدام از پزشكان را برگزینند و با تكمیل پرونده الكترونیكی در زمره افراد تحت پوشش این طرح قرار گیرند. رییس شبكه بهداشت و درمان دماوند با تشریح روال كار خدمات رسانی به شهروندان خاطر نشان كرد: مراكز تعریف شده در سطح اول فعالیت می كنند و با تشخیص پزشك عمومی بیمار به سطوح دو و سه ارجاع داده می شود.

دكتر معززی اذعان داشت: در شهر دماوند مردم در صورت عدم برخورداری از دفترچه بیمه با مراجعه به خیابان سپاه، اداره بیمه خدمات درمانی و پرداخت مبلغ هزینه آن می توانند دفترچه بیمه دریافت كنند و در صورت عدم بضاعت مالی برای پرداخت هزینه بیمه می توانند به كمیته امداد امام خمینی معرفی و مبالغ اندكی را پرداخت كنند.

وی تصریح كرد: پس از دریافت دفترچه بیمه با تشكیل پرونده الكترونیك وارد سامانه پزشك خانواده و نظام اجرا می شوند، لذا لازم است تا شهروندان با مراجعه هر چه سریعتر به اداره بیمه روند كاری این طراح را تسریع بخشند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.