سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم امريکا خود را براي رويارويي با پليس اين کشور آماده مي کنند

نويسنده آمريکايي گفت، برخورد خشونت آميز پليس آمريکا با مردم اين کشور موجب شده تا برخي به اين فکر بيافتند که خود را عليه دولت آمريکا شديداً مسلح کنند تا اگر روزي کارشان به درگيريِ همه‌ جانبه با نيروهاي دولتي آمريکا کشيد، براي آن روز آماده باشند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، گلن گرين‌والد، نويسنده کتاب آزادي و عدالت در آمريکا براي برخي نه براي همه گفت، مردم در آمريکا و اروپا از لحاظ معيشتي و اقتصادي احساس ناامني مي کنند. مثلاً شما شاهد تظاهرات گسترده مردمي در اسپانيا، پرتغال و البته يونان بوده ايد. همين مشکلات باعث بروز شورش هاي لندن شد. در آمريکا نيز مدتي است که شاهد تظاهرات جنبش اشغال و ساير اقشار مردم عليه نابرابري هاي اجتماعي بوده ايم.  
وي افزود، به نظر من هرگاه دستگاه قدرت چه در آمريکا، چه در اروپا از سوي مردم به خطر مي افتد و شهروندان خواهان تغيير وضع موجود مي شوند، شما با استفاده گسترده از زور عليه تظاهرکنندگان براي برقرار نگه داشتن شرايط موجود و ادامه استيلاي قدرتمندان بر ارکان سياست اين کشورها مواجه مي شويد.  
گلن گرين‌والد افزود، ما مي بينيم که در طول ده سال گذشته برنامه‌ريزي‌هاي گسترده براي شبه ‌نظامي سازي نيروهاي پليس آمريکا و اعطاي تجهيزات قدرتمند به آنان براي مقابله با تظاهرکنندگان مردمي، انجام شده است. اکنون اين برنامه‌ريزي‌ها به ثمر نشسته و شما شاهد نتايج آن در برخورد خشن پليس آمريکا با تظاهرکنندگانِ مسالمت آميزي که صرفاً به افزايش نابرابري‌هاي درآمدي و اجتماعي در آمريکا اعتراض دارند و از حق آزادي بيان و اجتماعات استفاده مي‌کنند، هستيد.  
وي تأکيد کرد، به نظر من تمامي قوانين آزادي بيان و تجمعات در آمريکا که بر اساس قانون اساسي اين کشور وضع شده، براي دولتمردان آمريکايي صرفاً در حد تئوري و شعار و تا زماني که فقط روي کاغذ نوشته شده، قابل تحمل است، اما اگر مردم بخواهند از اين قوانين استفاده بهينه کنند و با برگزاري تظاهرات مردمي خواهان اجراي عدالت و ايجاد تغييرات اساسي به سوي جامعه اي آزادتر و شکوفاتر باشند، آنگاه سياستمداران آمريکايي با استفاده از نيروهاي خشن پليس با چنين تظاهرات‌هايي به شدت برخورد مي‌کنند. البته اگر تظاهرات مردم به صورت پراکنده و بي‌اثر باشد نيز براي دولتمردان آمريکايي هشدار دهنده نيست و رسانه ها نيز به آن پوشش خبري مناسب نمي دهند. در عين حال، هنگامي که تظاهرکنندگان در رسيدن به خواسته‌هاي خود مصمم باشند و در شمار زياد و مدت‌هاي طولاني در خيابان هاي شهرهاي مختلف آمريکا ظاهر شوند، آنگاه زنگ هشدار براي صاحبان قدرت و ثروت در آمريکا به صدا درمي‌آيد و واکنش شديد آنان عليه تظاهرکنندگان مردمي و سرکوب شهروندان آمريکايي آغاز مي شود.  

برچسب ها: امریکا ، پلیس ، خشونت آمیز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.