سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افقهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دليل اعزام کشتي‌هاي جنگي چين به سوريه مقابله با تحرکات نظامي غرب است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به محتمل بودن اقدامات نظامي غرب عليه سوريه در خارج از چارچوب قوانين سازمان ملل، چين در جهت خنثي‌سازي هرگونه اقدام، کشتي‌هاي جنگي خود را به سواحل سوريه فرستاده است.

سيد هادي افقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعزام سه کشتي جنگي چين به سوريه گفت: دو کشور چين و روسيه از روزهاي آغازين تحولات سوريه در کنار اين کشور بوده و به طور قاطع حمايت خود را از اين کشور نشان داده‌اند و حتي سه قطعنامه ضد سوري را که توسط غرب مطرح شده بود در راستاي حمايت و بقا سوريه و نظام اسد وتو کردند.

وي افزود: با توجه به سفرهاي دوره‌اي مقامات آمريکا به منطقه و همچنين شکست طرح‌هاي آمريکا در سازمان ملل و شوراي امنيت اين احتمال وجود دارد که حمله نظامي عليه سوريه خارج از قوانين سازمان ملل از سوي آمريکا و متحدانش کليد بخورد که اين اقدام چين در راستاي مخالفت با هر گونه اقدامات ضد سوري در منطقه است.

اين کارشناس سياست خارجي در خصوص رويکرد معارضان سوريه، خصوصا آمريکا و رژيم صهيونيستي در رابطه با اقدام چين تصريح کرد: تا به حال معارضان سوريه به طور علني هيچ عکس‌العملي در رابطه با اين موضوع از خود نشان نداده‌اند، اما هيلاري کلينتون در اظهاراتي به طور کلي اقدامات چين و روسيه در رابطه با حمايت‌هاي اين دو کشور از سوريه را محکوم کرده است.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: اقدامات ، نظامی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.