سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان هاتاي تركيه، جولانگاه جاسوسان سيا و موساد

رفيق اريلماز، يكي از نمايندگان پارلماني تركيه اعلام كرد كه استان هاتاي اين كشور كه منطقه اي هم مرز با سوريه است، به جولانگاه جاسوسان سيا و موساد، تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري پرس تي وي؛ اين نماينده پارلماني حزب مخالف جمهوري خواه خلق تركيه، عنوان داشت: در حال حاضر، ماموران موساد و سيا در اين استان حضور داشته و آزادانه در اين منطقه تردد مي كنند، در حاليكه اين مسئله باعث آشفتگي و سلب آسايش مردم محلي شده است.
 
وي در ادامه افزود: با وجود فعاليت روشن و بي پرواي اين جاسوسان، پليس تركيه همچنان در سكوت به سر مي برد و تاكنون اقدامي نكرده است.
 
اين نماينده پارلمان تصريح كرد: مقامات تركيه مقصر اصلي چنين وقايعي هستند، زيرا به نيروهاي آمريكايي و صهيونيست بدون صلاحديد مجلس اين كشور اجازه ورود به خاك تركيه را مي دهند.
 
اظهارات اريلماز درپي ادعاي نماينده حزب جمهوريخواه، عثمان فاروق مبني بر مقصر دانستن تركيه در تشديد ناآرامي هاي سوريه منتشر شده است.
 
فاروق دولت تركيه از براي تشديد شرايط بحراني سوريه با فرستادن نيروي نظامي و ارتش اين كشور به همراه تجهيزات نظامي به مرزهاي سوريه مقصر مي داند.
 
او همچنين سياست خارجي تركيه را نسبت به كشور همسايه خود مورد انتقاد قرار داد. ناآرامي ها از ماه مارس 2011 در سوريه توسط گروه هاي تروريستي و آشوبگر در اين كشور آغاز شده و در نتيجه آن مردم و نيروهاي امنيتي زيادي، جان خود را از دست داده اند.

برچسب ها: سیا ، موساد ، ختای ، ترکیه ، cia ، mossad
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.