سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/

سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان ساماندهی می‌شود

فرماندار اردبیل از ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در آستانه سال تحصیلی خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یوسف اکبری صبح امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش و منتخبان انجمن اولیا و مربیان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید ضرورت دارد سرویس‌های مدارس به شکل اصولی و کارشناسی ساماندهی شده و از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.

وی دریافت هرگونه وجه نقد به عنوان هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی هنگام ثبت نام و قبل از تعیین و مصوب شدن نرخ قطعی آن برای سال تحصیلی جدید را غیر‌قانونی اعلام کرد.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه همه نهادها و دستگا‌ه‌های اداری جزئی از آموزش و پرورش می‌باشند، خاطرنشان کرد: مساعدت در شکوفایی نسل آینده‌ساز و در اختیار آموزش و پرورش یک وظیفه همگانی است که ضرورت دارد در این زمینه اتحاد و همدلی‌ها حفظ شود.

اکبری یادآور شد: همه مسئولان و بخش‌های اجرایی و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و تاثیر‌گذار در سازندگی اجتماعی مدیون بوده و به نوعی از خدمات تربیتی و آموزشی آن برای شکوفایی فرزندان این مرز و بوم برخوردار هستند.

این مسئول گفت: بر اساس همین تکلیف و سنگینی کار باید در جهت سهولت امور نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر وظیفه انسانی و تکلیف اجتماعی و همچنین مسئولیت خطیر اخلاقی عمل کرده و به نحو شایسته همت خودمان را در پیشبرد امور به کار ببندیم.

  فرماندار اردبیل تلاش شورای آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان را در ساماندهی حمل و نقل کم هزینه، ساده و با سهولت در چارچوب قوانین و دستور‌العمل مربوط به دانش‌آموزان را یادآور شد و افزود: تلاش می‌کنیم ایاب و ذهاب دانش‌آموزی برای سال تحصیلی جدید با کمترین درصد افزایش از لحاظ هزینه مواجه شود تا هزینه‌های اضافی بر دوش خانواده‌ها تحمیل نشود.

اکبری بیان داشت: این مسئله به این معنا نیست که رعایت قوانین، خدمات بیمه‌ای و سایر موارد مورد نیاز سرویس‌های مدارس مورد‌ بی‌توجهی قرار گیرد بلکه با اهتمام جدی باید این مسائل پیگیری شده و با در نظر گرفتن عرف و علایق عمومی با لحاظ مسائل فرهنگی و تربیتی در اصل ساماندهی سرویس‌ها مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی ساماندهی سرویس‌ مدارس را زمینه‌ساز رضایت اولیا و کاهش دغدغه مدیران مدارس اعلام کرد و ادامه داد: دستگاه‌های انتظامی و اجرایی باید نظارت کامل در این زمینه داشته و توان خود را در سلامت اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان افزایش دهند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل تصریح کرد: در این زمینه باید صلاحیت اخلاقی و قابلیت فردی راننده نیز احصا شده و در کنار برگزاری کلاس‌های توجیهی و فنی برای رانندگان سرویس‌های مدارس این امر مورد توجه و تذکر قرار گیرد.

اکبری با بیان اینکه تایید پیمانکار این گروه با مشورت و تایید مدیر مدرسه فردی را به نمایندگی از سوی انجمن اولیا برای مدیریت اجرایی مستقر در مدارس انتخاب کند، گفت: فرم ارزیابی عملکرد، تعهد اولیا، ارزیابی و تعهد رانندگان و آمار دانش‌آموزی باید در قالب فرم‌های یاد شده به اطلاع خانه و مدرسه برسد.

این مسئول در پایان سخنان خود ضرورت تنظیم دفتر انضباطی رانندگان را در برقراری سرویس‌های دانش‌آموزی شرط مهم در استمرار همکاری‌ها دانست و اظهار داشت: نتایج گزارش فعالیت سرویس‌های دانش‌آموزی در تمدید یا عدم تمدید قرارداد تاثیر مستقیم داشته و عقد قرارداد با سرویس‌های آزاد و خارج از موضوع قرارداد پیمانکار مسئولیت قانونی را به دنبال داشته و متخلفان باید خود جوابگوی تصمیم خارج از عرف و قانون سرویس دانش‌آموزی باشند./ج1

برچسب ها: اردبیل ، ایاب ، ذهاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.