سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 4 نمایشنامه از خراسان رضوی برای حضور در همایش منطقه ای تئاتر ماه

چهار نمایشنامه از استان خراسان رضوی برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل  از روابط عمومی نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، در بخش صحنه ای بزرگسال نمایشنامه «كوچ شبانه» به نویسندگی وكارگردانی جواد اشكذری، نمایش «مرثیه باد» به نویسندگی مهدی نصیری و نمایش «مهراب لوریك» به نویسندگی كیوان صباغ، در بخش نمایش صحنه ای كودك و نوجوان نمایشنامه «بدوح شرح» به نویسندگی سید جواد رحیم زاده از جمله نمایشنامه های پذیرفته شده برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای تئاتر ماه هستند.

این گزارش می افزاید، استان خراسان رضوی با 9  نمایشنامه كاندیدای حضور در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه بوده است كه از این تعداد 4 نمایشنامه در مرحله نخست برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه معرفی شدند.

بنابراین گزارش، هم اكنون این چهار نمایش مراحل تمرین و آماده سازی خود را در كارگاه نمایش حوزه هنری استان خراسان رضوی، سپری می كنند.

طبق فراخوان اعلام شده ؛ حداكثر سه نمایشنامه در بخش بزرگسال، سه نمایشنامه در بخش خیابانی و یك نمایشنامه در بخش كودك و نوجوان از میان متون ارسالی از سوی هر استان انتخاب و زیر نظر كارشناسان مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید خواهد شد و  پس از تولید به تشخیص كارشناسان مربوطه حداكثر دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یك نمایش در بخش كودك و نوجوان برای همایش منطقه ای كه در 5 منطقه كشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.

شایان ذكر است، استان خراسان رضوی در كنار استان های گلستان، مازندران ، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در منطقه ی 4  همایش های منطقه ای تئاتر ماه حضور دارد كه از تاریخ 30 شهریور تا 2 مهر ماه با میزبانی شهر مشهد  برگزار خواهد شد./م
برچسب ها: نمایشنامه ، تئاتر ، خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مسلم
۰۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
به خاطر میزبانی سهمیه ی بیشتری دارید «4 » تا صحنه ای و کار خیابانی چه ؟