سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

سرچشمه خرافات جهل و نادانی است

آیت الله مکارم شیرازیدر جلسه تفسیر قرآن کریم درحرم مطهرحضرت فاطمه معصومه (س) گفت :سرچشمه خرافات جهل و نادانی است

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم وی در جلسه تفسیر قرآن کریم درحرم مطهرحضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به بروز مشکلات اجتماعی ناشی از خرافات همچون فال بد زدن / توقف امور بدلیل عطسه کردن / آتش بازی در شب چهارشنبه آخر سال و نحس بودن عدد سیزده اظهار داشت : روزگاری مردم رنگین کمان را کار شیطان می دانستند چون نسبت به وقایع پیرامون شان جاهل و ناآگاه بودند اما امروز در دامنه دانش ،شکست نور در قطرات باران را عامل آن می دانند.
آیت الله مکارم شیرازی مبارزه با خرافات همچون بت پرستی را از مهمترین اقدامات پیامبران برشمرد و افزود: خرافات عقل را از انسان می گیرد / کارهای زشت را خوب جلوه می دهد که سرانجام آن شرک به خداوند است .
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سوء استفاده شیادان از خرافات همچون بسته شدن بخت دختران جوان تصریح کرد: خانواده ها با سختگیری های نادرست از ازدواج فرزندشان جلوگیری می کنند و بعد به خرافات متوسل می شوند که بخت دخترشان بسته شده در حالیکه عامل اصلی آن سخت گیری والدین است اما برای اینکه کارهایشان را توجیه کنند و از زیربارمسئولیت رفتارشان فرار کنند به خرافات متوسل می شوند .
وی اغفال مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی و اوهام و خیالات را از عوامل دیگر بروز خرافه در جامعه برشمرد و افزود: انبیاء مرد عقل و منطق بودند و با خرافه گرایی مبارزه می کردند ./س
برچسب ها: قم ، مکارم ، خرافات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.