هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: خط 7 مترو تا سال آینده از میدان صنعت تا قصر فیروزه به بهره برداری می رسد و بخش شمال غرب تهران نیز به شبکه مترو متصل می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 8 هزار و 300 متر تونل در این خط با دستگاه TBM حفر شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه حفار در مسیر جنوب به شمال که کار خود را از کارگاه نواب آغاز کرده به نزدیکی گیشا رسیده است، گفت: بزودی در ادامه مسیر خود از بوستان گفتگو از زیر زمین خارج خواهد شد تا با ایجاد کارگاهی جدید در این محل فعالیت عمرانی خط 7 مترو را به سمت شمال غرب تهران ادامه دهیم.
درویش افزود: خط 7 مترو با 26 کیلومتر طول و 20 ایستگاه از بزرگراه هجرت و ورزشگاه جهان پهلوان تختی جنوب شرق تهران شروع و پس از عبور از تقاطع اتوبان محلاتی 17 شهریور و میدان محمدیه در تقاطع نواب قزوین تغییر جهت داده و در امتداد جنوبی شمالی در راستای بزرگراه نواب صفوی مسیر آن ادامه یافته و با گذر از تراز پایین تونل توحید و عبور از برج میلاد در میدان بوستان در منطقه سعادت آباد واقع در شمال غرب تهران پایان می یابد اما براساس برنامه ریزی های جدید قصد داریم تا سال 92 خط 7 مترو را در مرحله اول از میدان صنعت راه اندازی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این بخش از خط شمال غرب تهران که با وجود تقاضای بسیار فاقد شبکه حمل و نقل ریلی شهری است به مترو متصل می شود.
درویش گفت: بخش اول خط 7 مترو از میدان صنعت تا نواب دارای ایستگاه های تقاطعی با خط 4 در میدان آزادی و با خط 2 در ایستگاه نواب است که این خط نیز امکان بسیار مناسبی برای جا به جایی شهروندان در بخش غرب و شمال غربی تهران ایجاد می کند.
وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این خط تامین منابع مالی است که قرار بود به صورت فایناس تامین شود اما به امید مسائل بین المللی این امکان فراهم نشد و هم اکنون هزینه ها از طریق شهرداری تهران تامین می شود./ف