سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبديل اقتصاد مقاومتي به تهاجمي:

نياز به حمايت از حضور بخش خصوصي دارد

افزايش ضريب اقتصاد مقاومتي و تبديل آن به اقتصاد تهاجمي نيازمند تغيير نگرش قواي سه گانه به حضور بخش خصوصي در عرصه اقتصاد دارد.

كاظم سليمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در متدها و روش هاي اقتصادي دو روش حركت اقتصادي توام با بار سياسي و حركت سياسي همراه نگاه اقتصادي وجود دارد، جمع آوري پيامدهاي حركت سياسي به مراتب سخت تر از حركت اقتصادي توام با نگاه سياسي است.

وي تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي اقتصادي است كه تابع شرايط تحريم اقتصادي در راستاي ايجاد شرايط تدافعي براي حفظ حركت رو به جلو و همچنين موضوع مهم در اين رابطه خروج از اقتصاد مقاومتي به سمت اقتصاد تهاجمي است كه اين بايد از سوي مسئولان با اجراي حمايت جدي از بخش خصوصي مورد توجه ويژه قرار بگيرد.

سليمي ادامه داد: در اين ميان حمايت از بخش خصوصي نقش مهمي در خروج از اقتصاد تدافعي و حركت به سمت اقتصاد تهاجمي دارد اما بايد در نظر داشت كه در اين ميان همكاري بين قواي سه گانه كشور راهكاري مناسب براي ايجاد بستر حمايتي از حضور فعالان بخش خصوصي است.

اين اقتصاددان درباره تدابير در نظر گرفته شده از سوي مسئولان در مورد اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي يعني حفظ شرايط فعلي براساس موقعيت كنوني است كه مهمترين عامل براي خروج از اقتصاد مقاومتي و ورود به اقتصاد تهاجمي خروج از ركود تورمي است كه در اين رابطه استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي براساس ارائه حمايت هاي لازم از سوي دولت يعني اجراي همان حمايت هايي كه از بخش دولتي انجام مي دهد در قبال بخش خصوصي است.

سليمي عنوان كرد: دولت حمايت هاي زيادي تاكنون از بخش دولتي انجام داده كه بهتر است اين حمايت ها براي تبديل اقتصاد كشور به اقتصاد تهاجمي از بخش خصوصي كند./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.