سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

از تروريست پروري تا حلقه به گوشي آل سعود

عربستان سعودي سال‌هاست كه در مسير خيانت به كشورهاي منطقه گام بر مي‌دارد و اين روزها در همسويي و هم آوايي با آمريكا و اسرائيل تلاش مي‌كند با اجراي عمليات تروريستي در سوريه و ايجاد فضاي ناآرام در اين كشور، حلقه به گوشي استكباري خود را در مجامع جهاني تثبيت كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، موج اعتراضات مردمي عربستان كه مدتهاست با آغاز خيزش‌هاي بيداري اسلامي منطقه خاورميانه شدت گرفته، طي روزهاي اخير به نقطه اوج رسيده است.

بر اساس اين گزارش؛ با وجود اين كه اعتراضات مردمي تمامي شهرهاي عربستان را در بر گرفته است، اما رژيم آل سعود همچنان به خيال واهي سركوب معترضان، جو سياسي كشور را در فضاي داخلي و بين المللي آرام گزارش مي‌كنند.

آنچه مسلم است اين كه رژيم آل سعود با وجود سياست كشتار و سركوب معترضان، هنوز نتوانسته با چالش‌هاي جدي سياسي اين كشور مواجه و برخورد صحيحي ارائه كند.

نكته حائز اهميت در اين گزارش، ويژگي‌ها و عملكرد تامل برانگيز عربستان سعودي در جهت‌دهي و تربيت نيروهاي تروريست است و با وجود اين كه دولتمردان آل سعود سعي دارند خود را از اين اتهام تبرئه كنند، اما حمايت‌هاي مالي آنها از نيروهاي تروريستي، چنين ادعايي را نقض مي‌كند .


                * تروريست پروري آل سعود در جهت مطامع آمريكا

با بررسي پيشينه سياسي و دخالت‌هاي عربستان سعودي در نظام ساير كشورهاي منطقه، مسايل بسياري قابل طرح است و به راحتي رد پاي ديدگاه‌هاي براندازانه رژيم سعودي در اين كشورها مشهود است. طي ماه‌هاي اخير  بحران داخلي به واسطه دخالت‌هاي بي‌جاي عربستان سعودي، جو ناآرامي را بر سوريه حاكم كرده و همچنان ادامه دارد.

سياستگذاران اين كشور براي همسويي با غرب و تسهيل در اعمال نفوذ آمريكا و اسرائيل در منطقه از هيچ تلاشي فروگذار نكردند و از تامين هزينه‌هاي گروه‌هاي تروريستي گرفته تا ارجاع پرونده به سازمان ملل، اعمال فشار بر اتحاديه عرب، جعل و جوسازي خبري از طريق شبكه هاي  "العربيه و الجزيره" و حمايت از تروريست ها براي براندازي نظام سوريه استفاده كردند و حتي عربستان در جديدترين موضع گيري ها، خواستار اقدام عربي عليه سوريه شده است.

حتي در انفجار اخير سوريه كه طي آن برخي مقامات عالي رتبه اين كشور كشته شدند نيز  اثر انگشت عربستان سعودي به روشني مشهود است.

اما اين پايان ماجراي تلاش عربستان براي براندازي سوريه نيست و  هرچند كه عمليات خرابكارانه تروريست‌هاي دست پروده عربستان در اين كشور، بارها با شكست مواجه شده، ولي عربستان همچنان اميدوار است و در آخرين اقدامات خود به نقل از منابع خبري؛ امامان جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی پس از برگزاری مراسم نماز تراویح در ماه رمضان برای پیروزی عناصر سلفی و القاعده در سوریه که علیه حکومت اين كشور می جنگند دعا می کنند!

*فرافكني‌هاي عربستان ادامه دارد!

سعودي‌ها در جنگ افروزي سابقه اي طولاني دارند و بررسي كارنامه آنها طي ماه‌هاي اخير نشانگر حقيقتي ديگر مبني بر اين است كه رياض با وجود ديدگاه‌هاي جنگ طلبانه و سركوب گرايانه اش، توان اقدام نظامي ندارد و عملكرد اين رژيم در بحرين و يمن گواهي بر اين ادعا است.

هر چند كه عربستان براي سركوب مردم دربحرين و يمن تحركات گسترده اي دنبال كرده اما بررسي كارنامه اين كشور نشان مي‌دهد كه رياض توان تحقق اين مهم را نداشته و در صورت ادامه چنين روندي، شاهد فروپاشي اين كشور خواهيم بود.

نكته حائز اهميت اين است كه آل سعود با جنگ افروزي در منطقه خاورميانه و جهت‌دهي به بحران‌هاي داخلي سوريه قصد فرافكني دارد تا نگاه مجامع بين المللي را از جناياتي كه در بحرين و يمن در حال وقوع است، به سمت سوريه معطوف كند؛ غافل از اين كه با اجراي مطامع آمريكا و اسرائيل در سوريه، حلقه به گوشي خود را در برابر استكبار به نمايش مي‌گذارد.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: آل سعود ، تروریست ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.