سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي هشتاد و دومين سالگرد اولين قهرماني جام جهاني

امروز 30 جولاي 2012، يادآور روز مهمي براي تاريخ فوتبال جهان بوده؛ چرا كه 82 سال پيش در چنين روزي، اروگوئه اولين قهرمان جام جهاني به ميزباني خود شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، ديدار اروگوئه و آرژانتين يا اولين فينال تاريخ جام جهاني در تاريخ 30 جولاي 1930 به وقت محلي ساعت 15:30 در ورزشگاه سنتناريو مونته ويدئو در برابر حضور 93 هزار تماشاگر با سوت ژان لانگونس داور بلژيكي، آغاز شد.
 
براساس اين گزارش؛ در حاليكه پابلو دورادو از اروگوئه ميزبان در دقيقه 12، دروازه آرژانتين را گشود، اما كارلوس پيوچله و گيلرمو استابيل از آلبي سلسته ها در دقايق 20 و 37 در مقابل چشمان ده ها هزار هوادار تماشاگر اروگوئه اي دروازه ميزبان را گشود، اما اين پايان كار نبود؛ چرا كه پدروسه آ در دقيقه 57، ويكتوريا نوايرياتيه در دقيقه 68 و هكتور كاترو در دقيقه 89 در نهايت با به ثمر رساندن 3 گل از اروگوئه فيروزه اي پوشان ياسلسته ها را به پيروزي 4 بر 2 رساندند و آنها را به عنوان اولين قهرمان رقابتها معرفي كردند.
 
اين گزارش حاكيست؛ آلبرتو سوپيچي سرمربي اروگوئه ميزبان و فرانچسكو اولازار سرمربي آرژانتين بود.
 
هرچند آرژانتين قهرمان اين رقابتها نشد، اما گيلرمو استابيل با گلزني در اين ديدار به فينال رفت و توانست به باشگاه هاي جنوا و پس از آن لاتزيو راه يابد.
 
همچنين؛ پابلو درودا زننده اولين گل فينال از اروگوئه به باشگاه يوونتوس راه يافت.
 
گزارش از علي جواهرچي
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.