سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پرورش آبزیان درپایاب چاه های کشاورزی شهرستان اسکو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید توسعه آبزی پروری در پایاب این چاه ها بیش از پیش مورد توجه قرار داشته و این امر تضمینی برای استفاده بهینه از منابع تولید و افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی می تواند تلقی گردد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با اشاره به 13 میلیون متر مکعب آب استحصالی از قنوات موجود در سطح این شهرستان افزود: اگر از52 میلیون متر مکعب آب استحصالی برای مصارف کشاورزی در این شهرستان، برنامه ریزی موثری برای افزایش امکان بهره برداری درست با هدف ارتقا درآمد بهره برداران صورت نپذیرد، درنگاه نخست بهره برداران از این امر متضررمی شوند.

وی با اشاره به اهتمام سازمان در توسعه استفاده درست از منابع تولید در بخش کشاورزی استان گفت: در سال جاری 1500 کنتور هوشمند به توسط شرکت آب منطقه ای استان در چاه های کشاورزی سراسر استان نصب و این امر کنترل روشمند استفاده از آب، در بخش کشاورزی را امکان پذیرتر خواهد نمود.

محمدیان با اظهار این مطلب که با استفاده از استخر های پلیمری درپایاب چاه های کشاورزی اسکو، این شهرستان توان ارتقا تولید محصولات آبزی پروری تا سقف 2500 تن را خواهد داشت افزود: طبق تصویب کارگروه مقرر شده است متقاضیان احداث این استخرها بتوانند از تسهیلات بانکی کم بهره استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان اسکو ، نيز با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه هر چه بیشتر کشور و استان گفت: در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواهد توانست با توسعه همه جانبه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در شکوفایی آن گام های بلندی را بردارد.

صفرآثری، با اشاره به اشتغالزایی طرح های مصوب در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان گفت: باید تمامی نهاد های اجتمایی و مراکز پولی و اعتباری در تحقق اهداف ملی در بخش کشاورزی تعامل و همکاری خود را بیش از پیش افزایش داده تا بتوان در سایه حمایت مستقیم دولت از این بخش مهم، اهداف تعریفی را در زمان معین شده به انجام رسانید.

وی همچنین افزود: افزایش اختیارات مدیران شهرستانی درچارچوب اجرای طرحهای توسعه کشاورزی شهرستان و عدم ارجای طرح های زیر 300 میلیون ریال به استان، تاثیر مثبتی را در تحرک بیشتر اجرای طرح ها از خود بجای نهاده است.

گفتنی است: شهرستان اسکو، یکی از مهمترین مناطق کشاورزی آذربایجان شرقی بوده و برگه زردآلو ، گل محمدی و گردوی تولید شده در این شهرستان معروفیتی جهانی دارد، این شهرستان قابلیت های زیادی در توسعه بخش دامی و زراعی را داراست. /س

برچسب ها: پرورش ، آبزیان ، چاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.