سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

تولید محصول جو در استان سمنان 30 درصد افزایش یافت

مدیر امور زراعت سازمان جهادكشاورزی استان سمنان از افزایش 30 درصدی تولید جو در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'امیر رضوی' روز دوشنبه افزود: با پایان یافتن برداشت جو از مزارع زیر كشت جو در استان سمنان 57 هزار و 400 تن محصول از 20 هزار و 861 هكتار اراضی زیر كشت جو آبی و دیم در این استان تولید شد.

وی گفت: از این اراضی به طور متوسط سه هزار و 268 كیلو گرم جو در هكتار از مزارع آبی و 800 كیلو گرم محصول از مزارع دیم برداشت شده است.

رضوی افزود: اقبال عمومی كشاورزان در سال زراعی جاری نسبت به كشت جو به دلیل قیمت مناسب در بازار، مقاومت بیشتر به شرایط خشكی و تنش محیطی نسبت به گندم، نداشتن خسارت ناشی از حوادث، بارندگی مناسب و افزایش عملكرد در واحد سطح از مهمترین عوامل افزایش تولید جو بوده است.

وی افزود: ارقام عمده كشت شده جو شامل نصرت، كویر، ریحان 3، والفجر و آبیدر بوده است و برای كشت جو بیش از سه هزار تن انواع كود ازته، فسفاته و ماكر ، 485 تن بذر گواهی شده و 65 تن بذر مادری بین جوكاران استان سمنان توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: از كل اراضی زیر كشت جو در این استان دو هزار و 650 هكتار در شهرستان شاهرود، شش هزار و 538 هكتار در میامی، هفت هزار و 700 هكتار در گرمسار، یك هزار و 853 هكتار در سمنان، دو هزار هكتار در دامغان و 120 هكتار در مهدیشهر توسط چهار هزار و 376 بهره بردار جو كشت شد.

در سال زراعی گذشته 44 هزار و 28 تن محصول از 17 هزار و 877 هكتار اراضی زیر كشت جو آبی و دیم استان سمنان محصول برداشت شده بود./س

برچسب ها: تولید ، جو ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.