سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

ارز آوری 500 هزار دلاری صادرات خربزه استان سمنان برای کشور

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ارز آوری 500 هزار دلاری صادرات خربزه این استان برای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ امیر رضوی در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه صادرات خربزه این استان برای کشور، 500 هزار دلار ارز آوری دارد، گفت: یک هزار تن خربزه استان سمنان از شهرستان گرمسار و شهر ایوانکی صادر می شود.

وی اظهار داشت: صادرات این محصول زراعی پرطرفدار گرمسار و ایوانکی استان سمنان، غالبا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نظیر اتریش و آلمان، صادر می شود.

رضوی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 150 هزارتن خربزه در استان برداشت شود، افزود: بیشترین سطح کشت خربزه استان سمنان در شهرستان گرمسار وجود دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: در بیش از سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گرمسار، خربزه در ارقام زرد صادراتی، مشهدی و سوسکی کشت می شود.

وی اظهار داشت: در یک هزار هکتار از زمین های ایوانکی نیز خربزه کشت می شود و میزان محصول آن 25 هزار تن است.

رضوی به پنبه، دیگر محصول زراعی شهرستان گرمسار نیز اشاره کرد و گفت: چهار هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پنبه در استان سمنان وجود دارد که 95 درصد از این میزان متعلق به شهرستان گرمسار است.

وی عنوان کرد: کارشناسان گیاه پزشکی امسال بر مرحله داشت پنبه در شهرستان گرمسار نظارت دارند تا برداشت این محصول با کیفیت و عاری از هرگونه ناخالصی ها همراه باشد./س

برچسب ها: ارز اوری ، خربزه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.