سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

حجاب برای زنان و مردان به مساوات تعریف شده است

امام جمعه شادگان گفت: در دین مبین اسلام، حجاب و عفاف برای زنان و مردان به مساوات تعریف و تأکید شده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی صبح امروز در همایش عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات خلیج‌فارس این شهرستان با حضور مسئولان محلی و جمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام و آیات آسمانی قرآن کریم بر مسئله حجاب و عفاف برای زن و مرد به مساوات تأکید شده است.

وی افزود: حجاب برای زنان زینت است و مردان نیز بالطبع با حفظ این مسئله می‌توانند به پایداری و ثبات هر چه بیشتر بنیان خانواده کمک کرده و از سست شدن ریشه‌های زندگی خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه حجاب تنها مختص زنان جامعه نیست، گفت: مردان نیز به مساوات زنان باید در توجه به امر حجاب و عفاف دقت نظر داشته و در پوشش و رفتار خود نگاه اسلام را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی نیست، عنوان کرد: زنان جامعه نیز هم‌پای مردان چه در خانه، چه محل کار و چه در انظار عمومی می‌توانند با رعایت پوشش مناسب و در خور شأن از آثار سوء بدحجابی چون فساد و بی‌بند و باری جلوگیری به‌عمل آورند.

شرفی خطاب به دختران جوان به‌ویژه آنهایی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند، گفت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید تا می‌توان از شئونات این ماه پربرکت بهره برد، زیرا ثواب و گناه به تناسب دیگر ماه‌های سال چندین برابر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، گفت: مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است، این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و به‌ویژه به ضرر زن است./ج1

برچسب ها: خوزستان ، حجاب ، آیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.