سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

كهگیلویه وبویراحمد ظرفیت بالایی برای كشت محصولات ارگانیك دارد

رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود شرایط مناسب آب و هوایی ، خاك حاصلخیز و تنوع ذخایر ژنتیكی شرایط برای توسعه سطح زیر كشت و تولید محصولات ارگانیك در این استان فراهم است.

'جعفر گرجی پور' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: كشاورزی ارگانیك شیوه نوینی است كه ضمن حفاظت از خاك و كاهش محسوس مصرف نهاده های شیمایی، كیفیت محصولات تولیدی نیز را افزایش می دهد.
وی بیان كرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه می بایست افزون بر 25 درصد معادل (چهار میلیون) هكتار از اراضی زراعی و باغی در سطح كشور زیر پوشش تولید محصولات ارگانیك قرار گیرند.
گرجی پور اظهار داشت: تولید محصولات ارگانیك در استان كهگیلویه و بویراحمد اكنون مراحل آزمایشی خود را طی كرده و بهره برداران تولید انبوه محصولات سالم و ارگانیك را آغاز كرده اند.
وی با تاكید بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه تولید و مصرف این نوع محصولات تصریح كرد: این طرح تاكنون در مورد مركبات، سیب، انگور، سبزیجات و صیفی جات در استان اجرا و عملیاتی شده است.
رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد ، تعداد پروانه های تشویقی صادر شده در سال گذشته برای تولید این نوع محصولات را 32 پروانه وشمار پروانه های استاندارد تشویقی آماده صدور را نیز حدود 64 پروانه عنوان كرد.
گرجی پور از آمادگی كامل جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از بهره برداران این نوع محصولات خبر داد./ع

برچسب ها: ظرفیت ، کشت ، محصولات ، ارگانیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.