سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

خواص دارویی فلفل سبز

فلفل سبز خواص ضد سرطان دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، فلفل سبز گیاهی است علفی و یکساله كه میوه آن دارای تعداد زیادی دانه‌های سفیدرنگ در داخل خود می‌باشد . قسمت مورد استفاده فلفل، میوه‌های آن است که در صنایع غذایی و دارویی مصرف بالایی دارد. فلفل سبز در مناطق مختلف ایران به ویژه نواحی شمالی کشور کشت می‌شود.

 گفتنی است برداشت فلفل سبز همه ساله از اواخر خرداد ماه در سطح باغات شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان آغاز و تا آبانماه ادامه  دارد .
از هر بوته فلفل سبز در اين مدت مي توان بيش از 10 بار محصول برداشت كرد كه اين يكي از ويژگيهاي خاص اين محصول است.
 بطور متوسط در هر هكتار از باغات اين شهرستان همه ساله  11 تن محصول فلفل توسط كشاورزان برداشت مي شود.

این گیاه  شامل کاروتنوئید‌ها، ویتامین‌های آ و  سی  است و از قدیم، فلفل را به عنوان ضد آسم، ضدتب، درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی، مشکل هضم غذا، مرهم و ضد میکروب ، ضد سرطان و ضد روماتیسم  مصرف می‌کردند.
فلفل جزء گیاهان بدون خطر است، ولی احتمال دارد در بعضی افراد ایجاد حساسیت كند. همچنین مصرف بیش از حد آن، ممکن است باعث التهابات پوستی، غشای مخاطی و مخاط معده و روده شود.
بدلیل اینکه بسیاری از خواص فلفل قرمز مربوط به ماده تند آن می‌باشد، فلفل‌های شیرین که حاوی مقادیر کمی از این ماده و یا بدون این ماده هستند، همه آثار فلفل تند را ندارند.
 با توجه به این که ممکن است تندی فلفل در شیر ترشح شود، بهتر است مادران شیرده در میزان مصرف آن احتیاط را رعایت کنند.باید توجه داشت از تماس فلفل تازه یا خشک با چشم و زخم‌های پوستی خودداری شود./س

 

 

 



 





 

برچسب ها: خواص ، دارویی ، فلفل ، سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.