سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

درمان درد با سوزن

سابقه طب سوزنی (Acupuncture) به بیش از 2000 سال پیش و به کشور چین باز می‌گردد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،شاید بتوان آن را یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش‌های طبابت دانست که در حال حاضر در قرن 21 مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخت دوباره این طب را به جرات می‌توان مدیون روزنامه‌نگار مجله نیویورک تایمز یعنی جیمز رستون (James Reston) دانست که در سال 1971 در مقاله‌ای به بررسی روش‌های طبابت در چین که توسط سوزن انجام می‌شد، پرداخت.

طب سوزنی امروزه با استفاده از وارد کردن سوزن‌های خاصی به درون بدن از طریق پوست توسط دست و یا حتی جریان الکتریسیته انجام می‌شود. دکتر زهرا شاه حسینی، پزشک طب‌سوزنی در مورد این طب و خاصیت آن در مورد درمان بیماری‌های مختلف توضیح می‌دهد.

طب سوزنی به‌عنوان یکی از روش‌های طب سنتی در درمان دردها کاربرد دارد

همان طور که می‌دانیم، درمان دردهای مزمن با داروهای معمول گاهی عوارض زیادی به همراه دارد و به این دلیل پیشرفت‌های بالینی در پژوهش‌های طب سوزنی کاربرد این روش را در دهه گذشته برای درمان درد به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. تخمین زده می‌شود بیش از نیم‌میلیون درمانگر در خارج از کشور چین از طب سوزنی برای درمان درد استفاده می‌کنند که بیش از چند صد هزار نفر آنان پزشک هستند. در کلینیک‌های درد اروپا و آمریکا درصد بالایی از پزشکان و طبیعی درمانگرها از طب‌سوزنی در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند و نتیجه قطعی استفاده از آن به اثبات رسیده است./س

برچسب ها: درمان ، درد ، سوزن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.