سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

واگذاری هزار هکتار از زمینهای پایین دست سدجگین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : هزار هکتار دیگر از زمینهای پائین دست سد جگین در شهرستان جاسک زیر پوشش آبیاری این سد قرار گرفت .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس غلامپور افزود : این زمینها به 850 نفر از افراد جویای کار در این شهرستان واگذار می شود .

وی تصریح کرد: با واگذاری این زمینها بیش از سه هزار و 150 هکتار از زمینهای پائین دست سد جگین زیر پوشش آبیاری قرار می گیرد .

از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 میلیون و 550 هزار متر مکعب آب از سد جگین به عنوان حقابه در اختیار کشاورزان شهرستان جاسک قرار گرفته است .

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : اکنون 670 لیتر در ثانیه آب از سد جگین برای دو هزار و 150 هکتار از زمینهای پائین دست سد جگین زیر پوشش آبیاری این سد قرار دارد .

علیرضا صادقی افزود : میزان خروج آب برای کشاورزان در هنگام کشت محصولات صیفی در فصل پائیز به دو هزار و 100 لیتر در ثانیه می رسد .

وی تصریح کرد: اکنون ذخیره این سد 182 میلیون متر مکعب است .

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت :سد جگين با هدف تأمين آب چهار هزار و 500 هكتار از اراضي كشاورزي و تأمين سالانه سه میلیون متر مکعب آب شرب ساخته شده است .

صادقی افزود: تنظيم جريان نامنظم رودخانه جگین ، ذخيره رواناب ناشي از بارندگي ، كنترل سيلاب ، ساماندهي وضعيت آب و خاك منطقه و ايجاد مشاغل جديد در منطقه از ديگر اهداف ساخت سد جگين است ./س

برچسب ها: واگذاری ، سد جگین ، جاسک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.